kristityn elämä

Jumala on suurempi kuin erehdyksesi

Jumala on suurempi kuin erehdyksesi

En tiedä sinusta, mutta jossakin vaihessa elämääni minä pelkäsin pystyväni pilaamaan Jumalan suunnitelmat minua varten. Pelko oli todellinen ja se vähäksi aikaa halvaannutti päätöksentekoprosessini. Mutta Jumala hyvyydessään ei jättänyt minua elämään pelossa, hän muistutti minua suuruudestaan. Joten voin iloiten kertoa sinulle Jumala on suurempi kuin erehdyksesi.

Jumalan tahdon toteutuminen ei ole kiinni meistä. Lysa TerKeurstin sanoin ”Jumalan lupaukset eivät ole kiinni kyvystämme valita hyvin vaan hänen kyvystyään käyttää asioita hyvin”. Jumala voi työskennellä virheistämme huolimatta tai käyttää niitä hyväkseen. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö olisi väliä, miten elämme, sillä kyllä sillä on väliä. Mutta meidän ei tule elää jatkuvassa pelossa, että mahdollisesti mokaisimme asiat kokonaan. Jos elämme rukoillen, voimme rohkeasti tehdä päätöksiä luottaen Jumalan johdatukseen.

Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen. (Room. 8:28)

Tieto siitä, että Jumalan on suurempi kuin erehdyksesi, vapauttaa, eikö vain? Koska emme pysty pilaamaan Jumalan lupauksia, voimme luottaa niihin. Voimme luottaa, että Jumala käyttää kaiken, jopa pahat asiat elämässämme, erheemme ja meitä syvästi loukanneet asiat, meidän parhaaksemme. Jumala ei ole rajoittunut niin kuin me olemme. Hän on todellinen ihmeiden tekijä, etenkin silloin, kun on vaikeaa.

Jumala on suurempi kuin erehdyksesi

Rakkauteni Jumalaan kasvaa joka päivä, kun sukellan hänen Sanaansa. Hänen rakastava hellyytensä, hänen halunsa etsiä eksyneitä, hänen kärsivällisyytensä meitä kohtaan, kun etsimme vihreämpää ruohoa muualta…kaikki tämä vain suurentaa kapasiteettiani rakastaa häntä ja kaikkea, mitä hän rakastaa.

Siksi minä en pelkää enää virheiden tekemistä. Yritän olla tekemättä niitä, tietenkin. Mutta luotan Jumalan armon kattavan virheeni ja riittämättömyyteni äitinä, vaimona, siskona, tyttärenä, työntekijänä, naapurina, ystävänä aivan kuten se kattaa kaikki syntini. Jumalan armo on suurempi kuin kykyni tehdä syntiä. Joten ei ole mitään, mikä voi erottaa minut tai sinut Jumalan rakkaudesta tai pelastavasta armosta.

Olemme todella hyvissä käsissä. Uskoessamme Jeesukseen, olemme matkalla taivaaseen tunsimmepa itsemme kuinka epätäydellisiksi tahansa. Joten Jumala on suurempi kuin erehdyksesi, rakas ystävä. Totu tähän ajatukseen, sisäistä se. Sinä olet Jumalan rakas lapsi. On aika päästää irti kaikista peloistasi ja riittämättömyyden tunteistasi. Sillä sinä olet enemmän kuin tarpeeksi juuri sellaisena kuin olet.

Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme. (Hepr. 4:16)T

Huomaatahan, sinua ei ole tarkoitettu pelon orjaksi, sinä olet Jumalan rakastettu lapsi. Joten elä niin. Iloisesti, täynnä rakkautta, valoa ja väriä. Uskalla elää täysillä. Sinä olet rakastettu. Armo, voima ja rauha ympäröivät sinua.

Rakas Jumala,
Me palvomme sinua, koska otat pois pelkomme ja
näytät meille kuinka rakastettuja olemme.
Ylistämme sinua, sinä olet suurempi kuin erehdyksemme.
Miten ihmeellistä, ettei lupaustesi toteutumine ole kiinni meistä
vaan sinun kyvystäsi toteuttaa tahtosi.
Antaudumme sinulle, Herra, suostumme tahtoosi.
Käytä meitä kunniaksesi ja naapureidemme parhaaksi,
kata erehdyksemme runsaalla armollasi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Eikö Jumalan armon riittävyys ja voima ole aivan ihmeellisiä asioita? Me emme pysty pilaamaan Jumalan suunnitelmia, vaikka kuinka yrittäisimme. On niin turvallista elää, kun tiedämme, että Jumala ja hänen armonsa ja rakkautensa ovat paljon suurempia ja ihmeellisempiä kuin osaamme edes kuvitella. Meitä kutsutaan elämään vapaina Jumalan ilossa, rauhassa ja rakkaudessa. Jätetään pelot, huolet ja murheet ristin juurelle ja annetaan Jumalalle vapaat kädet elämässämme. Pyhän Hengen parantava ja ravitseva tuuli hoitaa meitä ja meidän asioitamme parhain päin. Ole suuresti siunattu, ystäväni. Iloitse ja riemuitse! Olet kuninkaan suuresti rakastettu lapsi!

12 thoughts on “Jumala on suurempi kuin erehdyksesi

  1. Kiitos näistä vapauttavista ajatuksista! On ihanaa ajatella, ettemme me pysty pilaamaan Jumalan suunnitelmia. On turvallista elää elämää eteenpäin, kun tajuaa, että kyllä Isä vie suunnitelmansa päätökseen, vaikka sitä itse välillä mokailisikin. Siunausta sinulle!

    1. Minäkin koen tämän hyvin vapauttavana ja rohkaisevana ajatuksena. Mahtavaa, että turvamme ja toivomme on Jumalassa eikä itsessämme. Iloa ja siunausta sinulle, Minna!

  2. Kiitos siskoni mahtavasta ja armollisesta kirjoituksestasi! Todellakin, kuin juuri tähän hetkeeni sopiva, rohkaiseva sekä tosi tärkeästä kirjoituksestasi joka vapautti mieleni taakasta, joka on painanut mieltäni. Nyt taas uskallan elää ioiten ja uskaltaen katsoa rohkeasti eteenkinpäin elämääni, ilman huonoa omaatuntoa tai pelkoa, että olisinkin vain sotkenut Jumalan suunnitelmat, minua ajatellen, minun omilla valinnoillani. Kiitos Herralle sinusta! Siunausta elämääsi!

    1. Voi miten hienoa kuulla, että tämä teksti sai siunata sinua ja vapauttaa turhista taakoista. Kiitos kommentistasi! Mutta eikö olekin mielenkiintoista, että me pieninä ihmisinä ajattelemme voivamme sekoittaa kaikkivaltiaan Jumalan suunnitelmat? Onneksi näin ei todellakaan ole, vaan saamme luottaa Jumalan johdatukseen joka tilanteessa. Ole suuresti siunattu, Riitta! Jumala on kansasi nyt ja aina! Ja hän iloitsee ja riemuitsee sinusta!

  3. Hei,
    Jumala muistutti minua pari päivää sitten juuri samasta asiasta. ”Älä pelkää.” On niin ihan lohdullista lukea taas vahvistuksia Hänen sanoihinsa täältä teksteistäsi.
    Siunausta!

    1. Hei, Ritva! Kiitos kommentistasi. Ja juuri näin: ilosta ja levosta käsin saamme elää yhdessä Jumalan kanssa! Siunausta ja varjelusta elämääsi!

  4. Hei! Olen kiitollinen erityisesti tästä tekstistä, sillä se osui niin hyvin elämääni tällä viikolla. Kiitos näistä rohkaisevista sanoista, joita olet meille välittänyt Mari-Anna 🙂

    1. Kiitos, Judit! Mahtavaa kuulla, miten Jumala ohjaa sinun elämääsi ja kiitollinen siitä, että tämä teksti on osaltaan saanut siunata sinua. Ole suuresti siunattu, ystäväni.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *