kirkkovuosi

Käyttäkäämme aikamme hyvin

Käyttäkäämme aikamme hyvin, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
Kuva: Toa Heftiba / Unsplash

Helatorstaipäivä on pian täällä taas. Se tarkoittaa, että pääsiäisestä on kulunut silloin jo 40 päivää. Miten sinä olet käyttänyt tämän ajan? Oletko omaksunut ylösnousemusilon? Oletko lähempänä Jumalaa? Joka päivä olemme päivän lähempänä taivasta, käyttäkäämme aikamme hyvin. Ja viisaasti. Ylösnousemus muutti kaiken ihmiskunnan historiassa. Se voi muuttaa kaiken myös meidän elämässämme, jos vain annamme Jeesuksen herättää meidätkin kuolleista.

Ylösnousemus oli – ja yhä on – kokonaan Jumalan työtä. Meillä on elävä ja aktiivinen Jumala. Olemme suuresti siunattuja saadessamme olla Jumalan armon vastaanottajia. Jumala ei ole etäinen hallitsija, hän on rakastava käytännönläheinen Isä, joka välittää siitä, miten meillä menee.

Sama voima, joka herätti Jeesuksen kuolleista, toimii elämässämme. Tämä on hyvin erityistä. Ylösnousemus ei ole vain osa menneisyyttä. Se on myös henkilökohtaiseen elämäämme kuuluva asia. Ilman Jumalaa olemme eksyksissä. Mutta Jumalan kanssa löydämme oikealle tielle. Käyttäkäämme aikamme hyvin elämällä Jumalan voiman avulla hänen kunniakseen.

Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! Olkaa siis vahvoja ja järkähtämättömiä, rakkaat veljeni, ja tehkää aina innokkaasti Herran työtä. Tietäkää, ettei Herra anna teidän työnne mennä hukkaan. (1. Kor. 15:57-57)

Käyttäkäämme aikamme hyvin

Jumala kutsuu meitä seisomaan lujina, vakaina ja kestävinä, sillä hän on sama eilen, tänään ja huomenna. Ja hän kutsuu elämään elämäämme horjumattomalla uskolla, sillä Jumala on kanssamme, puolellamme ja myös asuu meissä. Kuinka siunattuja olemmekaan, että meidät on kutsuttu myös tekemään Herran työtä Jumalan omassa voimassa (eikä omassamme).

Vai miten me vastaamme Jumalan kutsuun? Uskallammeko antaa Jumalalle luvan herättää meidän elämämme ja ihmissuhteemme henkiin? Ja uskallameko elää rohkeasti täysin riippuvaisena Jumalan voimasta? Annammeko Jeesuksen herättää henkiin myös toiveemme, unelmamme ja mikä tärkeintä, uskomme? On sen aika, eikö olekin? Käyttäkäämme aikamme hyvin käyttämällä Jumalan voimaa tehdäksemme hyvää.

En voi edes kuvitella eläväni elämääni ilman Jeesusta. Vain hänellä on iankaikkisen elämän sanat. Elämän, valon ja rakkauden sanat. Ne ovat sinua ja minua varten. Ota sinäkin vastaan ​​elämä, valo ja rakkaus Jeesuksen nimessä. Ole runsaasti siunattu. Nyt ja ikuisesti.

Rakas Jumala,
Kuinka hyvä oletkaan meille!
Kiitos Jeesuksen ylösnousemuksesta ja kiitos, että haluat herättää meidätkin kuolleista.
Otamme pelastustarjouksesi vastaan, vuodata armoa armon meidän päällemme.
Kiitos, että olet käytännönläheinen isä, sillä me tarvitsemme sinua.
Ohjaa meitä, käytä meitä, vahvista meitä.
Tapahtukoon kaikessa sinun tahtosi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Onko ilosi ylösnousemuksesta jo vähentynyt pääsiäisen jälkeen? On aika havahtua. Helatorstai eli Kristuksen taivaasen astumispäivä muistuttaa meitä myös siitä, että Jeesus palaa luoksemme yhtä mystisesti kuin hän lähti tästä näkyvästä maailmasta. Olkaamme siis valveilla ja valmiita. On aika olla vahvoja ja järkähtämättömiä Jumalan armon avulla. Ole siunattu, rakas ystävä, odottaessasi Herran toista tulemista!

2 thoughts on “Käyttäkäämme aikamme hyvin

  1. Hei!
    Kiitos!
    Kyllä tuohon tekstiin on luottaminen. Miten vahvasti sinä tuot Jeesuksen voiman ja kaikkivoipaisuuden esille. Kuinka lohdullista on luottaa, että elämämme on Hänen käsissä, kun otamme Häntä kädestä kiinni.

    Näin itse teen. Ihanaa ja siunattua kesää sinulle ja perheellesi!
    Tarja 🙏

    1. Hei, Tarja! Kiitos rohkaisevasta kommentistasi. Jeesuksen kanssa on hyvä kulkea yhtä matkaa. Ihanaa, että sinäkin teet niin. Ole suuresti siunattu!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *