kristityn elämä

Kuinka olla aina toivoa täynnä

Miten olla aina täynnä toivoa, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
 Christian Lue / Unsplash

Joskus minua syytetään siitä, että olen liian iloinen ja toiveikas. Mutta hyvänen aika! Voiko ihmisellä olla liikaa toivoa? Minun mielestäni ei voi. Sillä ainakin minun toivoni on Kristuksessa, eikä meillä voi koskaan olla liikaa Kristusta. Katsos, iloni tai toivoni ei perustu olosuhteisiin, toiveajatteluun tai tuskan kieltämiseen. Toivoni perustuu Jumalaan ja hänen Sanaansa, joka kertoo minulle, että Jumalalla on viimeinen sana, ei vihollisillani, olosuhteillani tai peloillani. Sinä kysyt, kuinka olla aina toivoa täynnä. Tässä on minun käsitykseni asiasta.

Minä odotan sinua, Herra,
odotan sinua koko sielustani
ja panen toivoni sinun sanaasi.

(Ps. 130:5)

Riippumatta siitä, mitä päivä tuo tullessaan, olen täynnä toivoa. Sillä Jumalani on vahvempi kuin mikään, mitä tulen kohtaamaan elämässäni. Minun voimani ovat hyvin heikot, enkä voi luottaa viisauteeni eivätkä kykynikään ole kummoisia. Mutta hei, elämä ei ole meistä kiinni. Elämässä on kyse Jumalasta ja hänen voimastaan, viisaudestaan ​​ja kyvyistään, jotka toimivat meissä ja meidän kauttamme. Kun olemme Jumalan lapsia, kaikki, mikä on Kristuksen, on meidän. Joten minulla ei ole mitään syytä pelkoon, paniikkiin tai epätoivoon. Kristus on enemmän kuin tarpeeksi.

Sinä olet minun toivoni, Herra,
Herra, minun turvani nuoruudesta asti.

(Ps. 130:4)

Tiedän, että elämä on vaikeaa. Sinä saatat taistella mielenterveysongelmien tai kroonisten sairauksien kanssa. Mutta toivosi ei ole siinä, että vapautuisit niistä. Toivosi on jotain vahvempaa ja luotettavampaa: Jeesus Kristus. Vaikka kaikki tuintuisikin menevän pieleen juuri nyt, toivosi on ehtymätön. Tämäkin tilanne menee ohi, ystäväni. Lisäksi kaikki Jumalan lupaukset ovat voimassa joka ikinen päivä ja kaikissa olosuhteissa. Ja jokainen niistä on tarkoitettu juuri sinulle.

Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava. (Hepr. 10:23)

Kuinka olla aina toivoa täynnä

Tästä syystä olen aina täynnä toivoa: Jeesus on enemmän kuin tarpeeksi. Ja hänen ansiostaan ​​tulevaisuuteni on turvattu. Ja niin on sinunkin. Joten iloitse toivostasi Kristuksessa. Ylistä häntä aamusta iltaan. Ja läpi koko yön. Hänen ansiostaan ​​olemme aina turvassa. Älä siis perusta toivoasi muuhun kuin Jeesukseen. Ihmiset pettävät sinut, eikä elämä kulje suunnitelmiesi mukaisesti ja vaikeudetkin löytävät sinut. Mutta Kristuksessa sinulla on aina toivo, tapahtui sitten mitä tahansa.

Hiljene, sieluni, Jumalan edessä!
Hän antaa minulle toivon.
Hän on kallio, hän on minun pelastukseni,
hän on linnani, minä en horju.

(Ps. 62:6-7)

Uskaltakaamme siis olla iloisia kaikissa olosuhteissa. Uskaltakaamme toivoa, vaikkei toivoa olisi. Koska Jumala elää ja voi hyvin ja toimii meidän hyväksemme. Ihmeitäkin tapahtuu edelleen ja meissä toimii sama voima, joka herätti Jeesuksen kuolleista. Meillä ei ole siis mitään pelättävää, Jumala johdattaa meidät perille taivaan kotiin.

Ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa. (Ef. 1:18)

Joten kyllä. Saatat ajatella, että olen liian iloinen, liian toiveikas. Mutta olen siinä tapauksessa kanssasi eri mieltä. Itse asiassa luulen, etten edes ole tarpeeksi iloinen ja toiveikas verrattuna Jumalan lupausten ihmeellisyyteen. Katsos, ystäväni, sinua rakastetaan suunnattomasti. Olet pelastettu ja armon voimaannuttama. Ja olet täytetty ja varustettu Pyhällä Hengellä. Jätä siis taakkasi ristin juurelle, ota vastaan ​​kaikki, mitä Jumalalla on sinua varten, ja astu tulevaisuuteen täynnä iloa ja ikuista toivoa.

Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen. (Room. 5:5)

Armollinen Jumala,
Olet niin hyvä meille.
Anna meille anteeksi, ettemme riemuitse sinusta tarpeeksi.
Jätämme taakkamme, huolemme ja syntimme ristisi juurelle.
Vuodata armoa armon päälle ja täytä meidät ilolla ja toivolla.
Opeta meitä, kuinka olla aina täynnä toivoa.
Jeesuksen kallisarvoisessa nimessä,
Aamen

P.S.

Eikö Jumala ole ihmeellinen? Kun muistamme tämän, voimme hyvin. Mutta heti kun unohdamme Jumalan voiman, alamme tulla pelokkaiksi ja toivottomiksi. Eikä Jumala halua sitä meille. Sen sijaan hän haluaa meidän elävän hänessä, jotta voimme olla täynnä toivoa Kristuksessa. Olkoon niin sinunkin kohdallasi! Ole suuresti siunattu!

Toivon Jumala täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät, jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen voimasta olisi runsas toivo. (Room. 15:13)

4 thoughts on “Kuinka olla aina toivoa täynnä

  1. Kiitos paljon tästä niin rohkaisevasta kirjoituksesta!
    Siunausta teille sinne kauas!
    🙏♥️Ulla

  2. Hei Mari-Anna
    Kiitos, olipa täydellisen lohduttava blogi.
    Voi, kun me osaisimme täydellisesti luottaa, että Jumala Kaikkivaltias hoitaa meitä niin hyvin ja meidän parhaaksi.
    Miksi emme luota, vaan yritämme itse ”räpiköidä” omin voimin?
    Ihanaa jatkoa teille Isän suojeluksessa!
    Tarja 🙏

    1. Hei, Tarja! Ja kiitos kommentistasi! Tämähän on se uskon ja epäuskon taistelu meissä. Periaatteessa uskomme, mutta….annamme olosuhteiden/toisten mielipiteiden/tunteiden viedä meidät pois luottamuksesta. Mutta kaikki me olemme keskeneräisiä ja näitä asioita opettelemme. Ja siihen saamme runsaasti armovoimaa! Kiitos ja suuren Jumalan suurta siunausta sinullekin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *