rukous

Lupa rukoilla

Lupa rukoilla

Tiedätkö, että Jumalan lapsena olet myös Jumalan salainen agentti tässä maailmassa? Sinut on kutsuttu tekemään hyvää. Ja Jumalan armo voimaannuttaa sinut tekemään niin. Yksi tärkeimmistä työkaluista tässä työssä on rukous. Sinulla on lupa rukoilla, pyytää, mitä tahansa Jeesuksen nimessä.

»Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. 24Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen. (Joh. 16:23-24)

Huomasitko? Jeesus kehottaa meitä pyytämään ja anomaan, mitä tahansa tarvitsemmekin toteuttaaksemme hänen tahtoaan täällä maailmassa. Meillä on lupa rukoilla Jeesuksen nimessä. Ja se tekee meistä paremmin varustettuja kuin yksikään salainen agentti tässä maailmassa.

Lupa rukoilla

A.B. Simpson on sanonut ”Jumalallamme on rajattomat resurssit. Ainoa rajoitus on meissä. Kysymyksemme, ajattelumme ja rukouksemme ovat liian pieniä. Odotuksemme ovat liian rajoitetut. ”

Vau. Todellakin, me odotamme liian vähän Jumalalta. SIksi emme rukoile tarpeeksi isoja rukouksia. Aijai. On aika muuttaa tämä, eikö? Meidät on kutsuttu ja meille on annettua lupa rukoilla isoja, upeita, mahdottomia rukouksia. Meillä on mahtava Jumala, jolla on rajattomat resurssit hänen työhönsä tässä maailmassa. Joten rukoillaan niin kuin ei koskaan ennen. Rukoillaan Jeesuksen nimessä ja odotetaan innokkaasti sitä, miten ja milloin Jumala vastaa meille.

Ole huoleti, meidän rukouksemme kuullaan, sillä Jumala on luvannut vastata kaikkiin Jeesuksen nimissä ja hänen tahtonsa mukaisiin rukouksiin. Silloin myös meidän ilomme tulee olemaan täydellinen. Minä olen valmiina yltäkylläiseen iloon. Entä sinä?

Rakas Jumala,
Sinä olet meille niin hyvä,
emmekä tiedä edes puolia siitä.
Avaa silmämme näkemään maailma sinun silmilläsi.
Muistuta meitä rukouksessa pysymisestä.
Voimaannuta meidät tekemään työtäsi tässä maailmassa.
Ohjaa ajatuksiamme ja rukouksiamme,
näytä meille, mikä on tärkeää ja miten parhaiten voisimme käyttää resurssimme.
Kiitos, että kutsut meitä työyhteyteen kanssasi.
Siunaa meitä tahtosi mukaisesti, Herra
Tee meistä sellaisia kuin sinä haluat.
Tätä kaikkea rukoilemme Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Ajattele, meillä on lupa rukoilla, lähestyä Kaikkivaltiasta arkisilla pyynnöillämme. Meillä on lupa pyytää, mitä tarvitsemme. Kuinka mahtavaa! Rukous on mahtavin työkalumme ja silti käytämme sitä aivan liian vähän. Meille on annettu lupa pyytää, se on minusta ihanaa. Me emme ole orjia, vaan lapsia ja meillä on lupa rukoilla. Joten tehdään niin! Kannetaan kaikki asiamme hänelle, mutta ei jätetä rukousta siihen. Rukoillaan, kun luemme sanomalehteä tai katsomme uutisia. Unelmoidaan yhdessä Jumalan kanssa ja rukoillaan taivaallisissa mittakaavoissa! Tule, Herra Jeesus! Tule, Pyhä Henki!

7 thoughts on “Lupa rukoilla

  1. Kiitos kaunis tästä rohkaisevasta tekstistä, samoin edellisistä. Sinulla on ihana tapa kirjoittaa: siinä kuulee innostuneen äänensi. Tästä välittyy se, että sinä kirjoitat siitä, minkä olet itse elänyt todeksi.

    Ja miten tärkeä asia ja mahdollisuus rukous onkaan! ”Rukoillaan Jeesuksen nimessä ja odotetaan innokkaasti, miten ja milloin Jumala meille vastaa.” Wau! Siinä on asennetta. ❤️

    Sinusta oli pari viikkoa sitten kiinnostava juttu Uusi tie -lehdessä. Oli tosi mukava tutustua sitäkin kautta sinuun.

    Siunaavin terveisin, KettuRouva

    1. Rakas Ketturouva, kiitos lämpimistä ja rohkaisevista sanoistasi. Kiva, kun tykkäsit jutusta, täytyypä muistaa laittaa siitä linkki tänne blogiinkin. Oikein siunattua syksyä sinulle!

  2. Haluan rukoilla ison rukouksen. Minulta on löytynyt pahalaatuisia solumuutoksia ja olen menossa lisätutkimuksiin. Rukoilen, että Jumala koskettaa parantavalla kädellään ja auttaa minua selviämään tästä Jeesuksen Kristuksen nimessä. Minua pelottaa ja ahdistaa.

    1. Rakas Liisa, minä rukoilen kanssasi tätä isoa rukousta ja käärin sinun Taivaan Isän parantavaan armovaippaan. Pyydän sinulle enkeleitä, iloa, siunausta ja Jumalan armovoimaa. Muista, ettet ole hetkeäkään yksin, ja että mitään ei tapahdu sinulle Hänen tietämättään.
      Rukoilen ”Rakas Taivaan Isä, ota Liisan sylihoitoon, paranna hänet ja anna hänelle voimasi ja väkevä ilosi. Kiitos, ettei Liisan tarvitse jaksaa, vaan hän voi levätä sinussa. Anna hänelle myös sinun rauhasi ja anna Liisan tuntea sinun läsnäolosi. Kiitos, että sinä olet suurempi kuin solumuutokset. Sulje hänet syliisi ja siunaa täsmäsiunauksin. Jeesuksen nimessä, Aamen”
      Ja tiedä, että jatkan rukousta puolestasi. Lepää sinä armossa.

  3. […] Danielin rukoukset kuultiin ensimmäisestä päivästä alkaen, mutta Danielinkin piti odottaa oikeaa hetkeä. Samalla tavalla meidät jokaisen rukoukset on kuultu taivaassa ja voimme luottaa siihen, että parhaimmalla hetkellä Jumala vastaa meillekin. Rukous muuttaa maailmaa. Joten lisätään niitä entisestään, meillä on paljon työtä tehtävänä. […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *