kristityn elämä

Oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa

Oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa

Puhun usein elämästä Jumalan kanssa, koska mielestäni eläminen Jumalan kanssa antaa värit elämälle. Usein olen miettinyt, miten voisin parhaiten kertoa, miten se tehdään elävässä elämässä. Sitten viime viikolla Jumala tarjosi parhaan mahdollisen tilanteen tämän havainnollistamiseen. Perheeni joutui syvästi pettymään, kun Afrikan vuotemme peruttiin, kuten kirjoitin edellisessä postauksessani. Tämä kokemus muistutti minuta siitä, mitä on oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa.

Kun elämäsi kääntyy ylösalaisin mistä tahansa syystä, positiivinen ajattelu ei saa sinua pois pohjamudista. Mutta kokemuksen jakaminen Jumalan kanssa tekee niin. Annoin tilanteen Jumalalle heti, kuten olen oppinut tekemään. Mutta on tärkeää ymmärtää, ettemme kiellä tunteitamme, vaan tuomme nekin Jumalalle sitä mukaa kuin ne tulevat esiin.

Huutaessamme Jumalan puoleen ja kertoessamme hänelle tunteistamme, me kutsumme Jumalan jakamaan kärsimyksemme, olivat ne sitten pieniä tai suuria. Harvoin saamme vastauksia saman tien, mutta Jumala kuulee ja lohduttaa. Oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa johtaa vastauksiin aikanaan.

Joten tämän viikonlopun aikana juttelin Jumalan kanssa tämän tästä, jaoin tunteitani ja kysymyksiäni tulevaisuudestani. Halusin prosessoida elämääni Jumalan kanssa ja tuntui hyvältä tehdä niin, vaikken saanutkaan vielä vastauksia. Mutta tulin kuulluksi. Ja ihmeen kautta täytyin uudestaan toivolla.

Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. (Jer. 29:11)

Oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa

Tämä toivo ei johdu minusta. Se on Jumalan työtä minussa. Näin tapahtuu meille kaikille, kun viipyilemme Jumalan läsnäolossa. Minulla ei vieläkään ole vastauksia kysymyksiini, mutta minulla on toivoa toivon päälle. Hengessäni tiedän 100% varmasti, että Jumalalla on jotain mahtavaa varattuna minulle. Ei varmaankaan maailman mittapuiden mukaan nähtynä, mutta se tulee olemaan kaikkein parasta minulle jatkaessani Jeesuksen seuraamista.

Joten oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa saa minulta vahvan suosituksen. Uskalla olla oma itsesi Jumalan seurassa. Anna hänen nähdä sielusi syvyyksiin asti. Hän tietää, mitä tarvitset ja milloin tarvitset sen. Elämä Jumalan kanssa on parasta, mitä on. Usko on tarkoitettu elettäväksi, se ei ole myytti, vaan dynaaminen elämäntapa Jumalan kanssa.

Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava. (Hepr. 10:23)

Rakas Jumala,
Kiitos, että tarjoat meille turvallisen paikan olla ja elää oman itsenämme.
Sinä näet elämämme, ongelmamme, kysymyksemme,
haluamme antaa ne sinulle.
Haluamme prosessoidan omaa elämäämme sinun kanssasi.
Kiitos, että saamme vapaasti tuntea, mitä tunnemme.
Anna meidän tuntea sinun rakkauttasi ja huolenpitoasi.
Täytä meidät toivolla, Herra.
Me tarvitsemme sinua.
Kiitos, että haluat, että jaamme elämämme sinun kanssasi.
Siunaa meitä suunnitelmiesi mukaisesti.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Onko oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa outoa tai vaikeaa vai onko se maailman luonnollisin asia? Toivottavasti siitä voi ainakin tulla elämäntapa. Parhaimmilaan se on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Mistään muualta meille ei tule apua kuin ylhäältä. Vain Jumala tuntee meidät läpikotaisin ja tietää, mitä tarvitsemme ja vain hän pystyy antamaan meille sen. Oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa on etuoikeus. Kun annamme elämämme Jumalalle, hän pitää siitä huolen. Ja kun pysymme hänen yhteydessään ja kerromme hänelle kaiken, elämämme saa taivaallisen ulottuvuuden, vaikka se ulospäin näyttäisi kuinka tavalliselta tahansa. Ajattele nyt, maailman Luoja haluaa prosessoida kanssasi sinun elämääsi ja sinun ongelmiasi. Eikä vain vatvoa likapyykkiä, vaan luoda siitä jotain uutta ja ihmeellistä. Käytetään tätä etuoikeutta. Kutsutaan Jumala elämmme ytimeen ja nautitaan yhteydestä hänen kanssaan. Silloin saamme nauttia taivaallisesta elämästä jo täällä maan päällä vaikeuksienkin keskellä. Silloin sisimmästämme loistaa lamppu, jota emme voi itse nähdä tai selittää. Se on maailman Valo meissä. Ja se johtaa meidät perille taivaan kotiin.
Ole suuresti siunattu, ystäväni. Jeesus kanssasi!

6 thoughts on “Oman elämän prosessoiminen Jumalan kanssa

  1. Sydämellinen kiitos jälleen kirjoituksestasi!
    Kävin vuosia läpi vaikeita vaiheita mutta opin tuomaan kaikki Jumalalle ja kantaa kuormani hänelle.
    Sain huomata että tulevaisuus muotoutui vaikean kautta normaaliksi ja rauha, ilo ja tasapaino tuli epävarmuuden, ahdistuksen, masennuksen ja toivottomuuden tilalle.
    Tpivo ja luottamus ja rauha toi ilon ja kiitollisuuden ja ylistyksen huulille ja sydämeen!
    Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi kaikkeen tulevaan
    💖😃💚🙏🤗💝😍❤🙏👍

  2. Kiitos, Jarmo, kommentistasi ja toivotuksistasi! Tämä on minunkin kokemukseni, Jumala kyllä auttaa. Mitä enemmän opimme häneen turvaamaan arjessa, sitä helpompaa se on sitten hädän hetkellä, sillä tie on jo tuttu. Kyllä Herra on hyvä! Kaikkea hyvää ja Suuren Jumalan suurta siunausta sinullekin!

  3. On ihanaa, että Jumalalle saa purkaa kaikki tunteet, kysymykset ja kipuilut juuri sellaisina kuin ne ovat. Ei tarvitse esittää mitään eikä päästä heti voitolle jostain kipeästä kokemuksesta. Paljon on täälläkin ollut prosessoitavaa myös ihan viime kuukausina ja juuri nytkin. Ihanaa on, että kun purkaa tunteita Jumalalle, juuri siinä hän pääsee hoitamaan meitä. Siunausta sinulle!

    1. Niin totta! Jumalan edessä on hyvä olla juuri sellaisena kuin olemme. Hänen hoitoonsa voimme aina luottaa. Hoitakoon Jumala sinuakin hellästi! Ole suuresti siunattu, ystäväni. Kiitos lämpimistä sanoistasi.

  4. just löysin näitä sun blogi tekstejä. kumpa minäkin löytäisin Jumalalta avun ja saisin läheisen suhteen Isän kanssa.

    1. Kiitos, Silja, kommentistasi. Ihanaa, että olet löytänyt tiesi tänne. Tiedätkö, että Jumala mielellään vastaa rukoukseesi. Sinä saat avun Jumalalta ja opit tuntemaan häntä lähemmin pikku hiljaa. Ole suuresti siunattu, ystäväni!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *