uskossa kasvaminen

Pyhän Hengen inspiroima vaikutusvalta

Suomisanakirja määrittää vaikutusvallan ”kyvyksi vaikuttaa johonkuhun tai johonkin”. Me haluaisimme ehkä ajatella, ettei meillä ole mitään vaikutusvaltaa, jotta olisimme vapaat tekemään, mitä ikinä haluaisimme. Mutta ei, ei se mene niin.

Me vaikutamme ja meihin vaikuttavat tapaamamme ihmiset ja asiat, joita luemme ja katsomme. Joten mitä tehdä? Meidän pitää valita millaisiksi ihmisiksi haluamme tulla ja minkälaisen henkisen perinnön haluamme jättää. Siksi sillä on merkitystä, miten käytämme aikamme ja millä täytämme päämme ja sydämemme.

Pyhän Hengen inspiroima vaikutusvalta

Meidän tulee siis valita millaista vaikutusvaltaa käytämme tai vastaanotamme. Saanko suositella Pyhän Hengen inspiroimaa vaikutusvaltaa? Siltikin vaikkemme ensimmäiseksi ajattelisikaan Pyhää Henkeä, kun ajattelemme vaikutusvaltaa. Kuitenkin Pyhän Hengen inspiroima vaikutusvalta on parasta, mitä voimme sekä antaa että vastaanottaa.

Vain Pyhä Henki johdattaa meitä Jumalan teitä. Muuten meihin vaikuttavat joko oma mielemme tai toisten ihmisten ajatukset. Kuitenkin jokainen ihminen, joka ei ole Pyhän Hengen inspiroima, ei ole ideaali vaikuttaja, sillä hän johtaa meitä poispäin Kristuksesta.

… on Kristuksen tuntemisen tuoksua

Kun annamme Pyhän Hengen johtaa meitä, levitämme taivaallista tuoksua sinne minne menemme. Voimme ajatella kristillistä vaikutusvaltaa Kristuksen tuntemisen tuoksun levittämisenä. Pyhä Henki vaikuttaa meidän kauttamme tapaamiimme ihmisiin. Tällä tavalla kosketamme ihmisiä ja taivas koskettaa maata tässä ja nyt.

Kiitos olkoon Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa ja antaa meidän kaikkialla levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua! Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen. (2. Kor. 2:14-15)

Joten kyllä, meidän täytyy valita millaista tuoksua haluamme ympärillemme levittää. Meidän täytyy valita haluammeko tulla enemmän Kristuksen kaltaiseksi ja levittää hänen tuntemisensa tuoksua. Jos haluamme, tiedämme mitä meidän pitää tehdä. Mitä enemmän vietämme aikaa Jeesuksen kanssa, sitä enemmän levitämme Kristuksen tuntemisen tuoksua ja sitä enemmän Pyhän Hengen inspiroimaa vaikutusvaltaa käytämme.

Rakas Jumala,
Haluamme tuntea sinua enemmän,
täyttyä Pyhästä Hengestä
ja levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua.
Joten antaudumme sinulle, Herra.
Käytä meitä vaikuttajinasi.
Levitköön valosi ja rakkautesi tulen lailla.
kaikkiin tapaamiimme ihmisiin.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Oletko tavannut sellaisia ihmisiä, jotka levittävät Kristuksen tuntemisen tuoksua niin voimakkaana, että se virkistää ja siunaa kaikkia heidän vaikutuspiiriinsä päässeitä? Sellaiseksi ihmiseksi minä haluan tulla, joten yhä enenevissä määrin haluan oppia tuntemaan Kristusta. Siihen ei ole oikotietä, mutta itse tie on Jeesus Kristus, kaiken taivaallisen hyvän ruumiillistuma. Joten etsiydytään lähemmäs Jeesusta. Aloitetaan sylihoidosta ja jatketaan Pyhän Hengen viitoittamaa tietä. Ole suuresti siunattu, ystäväni. Pysy Jeesuksessa, käytä Pyhän Hengen inspiroimaa vaikutusvaltaa Jumalan kunniaksi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *