uskossa kasvaminen

Rikas yhteys Jumalan kanssa

Rikas yhteys Jumalan kanssa, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
Timothy Eberly/unsplash

Tätä vuotta on enää pari päivää jäljellä ja siten ajatuksemme alkavat kääntymään uuteen vuoteen. Miten meidän pitäisi lähestyä sitä? Millaisia uudenvuoden lupauksia meidän tulisi tehdä? Miten voisimme päättää tämän vuoden hyvin ja aloittaa uuden vuoden vielä paremmin? Hyviä kysymyksiä ja Jumala vastaan niihin, kun rukoillen niitä mietiskelemme. Minun tavoitteeni ensi vuodelle (ja loppuelämälleni) on rikas yhteys Jumalan kanssa. Ja sitä rukoillen myös sinulle. Maailmassa ei ole mitään muuta kuin Jeesus, joka voi kaipauksemme täyttää.

»Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona.» (Luuk. 12:21)

On ihan viisasta tehdä vuodenvaihteen inventaariota ja miettiä käytämmekö Jumalalta saamiamme lahjoja Jumalan kunniaksi vai emme. Sillä on erittäin helppoa ryhtyä keräilemään maallista mammonaa itsellemme ja unohtaa Jumalan suunnitelmat meidän varallemme. On erittäin helppoa ruveta murehtimaan asioita ja unohtaa rukoileminen ja niiden antaminen Jumalan haltuun. Ja, kyllä, on erittäin helppoa jämähtää omalle mukavuusalueelleen ja lopettaa johdatuksen etsiminen.

Rikas yhteys Jumalan kanssa

Älä täytä elämääsi kaikella muulla paitsi Jumalalla. Maallinen omaisuus ei tuo kuitenkaan turvallisuutta. Maallinen mammona ei tee sinusta onnellista. Vain rikas yhteys Jumalan kanssa tekee niin. Ainoastaan kun tunnemme Jumalan, me olemme onnellisia, turvassa ja tyytyväisiä. Jos nämä ovat sinun tavoitteistasi, toimintasuunnitelma on yksinkertainen: opettele tuntemaan Jumala henkilökohtaisesti. Sillä Jeesuksen tähden se on mahdollista. Vain sinä voit estää itseäsi saamasta rikasta yhteyttä Jumalan kanssa. Jonathan Baileyn sanoin ”Jumalassa on ikuisesti löydettävää. Mitä syvemmälle menemme, sitä syvemmälle Hän tulee. Mitä enemmän tiedämme, sitä enemmän Hän meille paljastaa.”

Joten tee toimintasuunnitelma ensi vuodeksi saada vieläkin rikkaampi yhteys Jumalan kanssa. Järjestä elämäsi niin, että voit viettää enemmän aikaa Jeesuksen kanssa. Sinä pystyt siihen. Pysy uskollisena suunnitelmallesi. Mitä enemmän aikaa vietät Jeesuksen kanssa, sitä rikkaampi yhteys sinulla on Jumalan kanssa. Ja tämä rikas yhteys Jumalan kanssa siunaa sinua suunnattomasti: vähemmän pelkoa ja ahdistusta, enemmän iloa ja rauhaa. Tätä on armon vaikutus elämässäsi. Vastaanota se suurella ilolla, riemuitse Jeesuksessa. Jumala on meitä kohtaan niin hyvä!

Rakas Jumala,
Me rakastamme ja kunnioitamme sinua.
Kiitos, että lähetit Jeesuksen pelastamaan meidät ja korjaamaan välimme sinun kanssasi.
Me haluamme saada rikkaan yhteyden sinun kanssasi.
Näytä meille, miten suhteemme kanssasi voi tulla yhä rikkaammaksi ja vahvemmaksi.
Opasta meitä, kun suunnittelemme ensi vuotta, auta meitä käyttämään aikamme viisaasti sinun kunniaksesi.
Kiitos, että pidät meistä huolta myös ensi vuonna.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Ole siunattu, rakas ystäväni, etisessäsi Jumalan johdatusta uudelle vuodelle. Tee rikas yhteys Jumalan kanssa tavoitteeksesi ensi vuodelle (ja loppuelämäksesi) ja voit olla varma, että Jumala vastaa tähän rukoukseesi, sillä tätä hän toivoo kaikille lapsilleen. Ja tiedä, että ei ole olemassa mitään parempaa, jännittävämpää ja siunaavampaa kuin tämä. Joten et voisi tehdä parempaa toimintasuunnitelmaa ensi vuodelle. Siunausta sinulle, kun annat suunnitelmasi Jumalan haltuun!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 thoughts on “Rikas yhteys Jumalan kanssa

  1. Kiitos taas tästä sanasta.

    Pysähtyminen, mietiskely Sanan äärellä on haastavaa. Haastan itseni kirjaamaan yhden tai kaksi ajatusta päivittäisen Raamatun luvun yhteydessä.

    1. Hei, Seija! Kiitos kommentistasi ja itsesi haastamisesta! Tuon on mitä parhain haaste! Ajattele, millainen timanttinen ajatusten kokoelma sinua odottaa vuoden päästä! Iloa ja siunausta sinulle tähän projektiin!

    2. Kiitos hyvästä sanasta Marianna!
      Kiitos tästä vuodesta!

      Siunattua vuotta 2023 sinulle ja perheellesi!

      1. Kiitos samoin, Ulla! Hyvää ja siunattua uutta vuotta sinullekin! Onneksi toivomme ei ole silti uudessa vuodessa vaan Herrassa, joka uudistaa meitä!

  2. Hei Mari-Anna!
    Kiitos avartavasta blogistasi.
    Voi, kun me täysillä luottaisimme heittäytyen Jumalan johdatukseen
    Rukoilen, että asiat olisi Jumalan käsissä, koska silloin on rauha ja rakkaus.
    Toivotaan Jumalan suurta huolenpitoa ensivuodelle!
    Kiitos tästä vuodesta!
    Tarja 🙏

    1. Hei, Tarja! Kiitos sinulle kommentistasi! Niin, Jumalaan luottaminen on parasta, mitä voimme tehdä. Tiedän, että se vaatii rohkeutta, mutta se antaa aina enemmän kuin ottaa, tämä ainakin oma kokemukseni. Kiitetään siitä, että Jumala on luvannut pitää meistä huolta myös ensi vuonna. Hänen kanssaan on hyvä tehdä matkaa. Kiitos tästä vuodesta! Ja oikein siunattua uutta vuotta sinulle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *