armoa arkeesi

Saat olla allapäin

Saat olla allapäin

Tänään haluan jakaa kanssasi hyvin yksinkertaisen mutta tärkeän viestin: Saat olla allapäin tai ahdingossa. Sinulla on raamatullinen lupa olla allapäin. Etkö usko? Älä minun sanaani usko, mutta usko Jeesusta:

Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman.» (Joh. 16:33)

Jeesus ei luvannut meille helppoa elämää ystävilleen tai seuraajilleen. Hän lupasi vainoja, vaikeuksia ja kärsimystä. Ja sitä meillä jokaisella on tavalla tai toisella. Erityisesti tänä vuonna, eikö?

Mitä sitten voimme tehdä? Ensinnäkin, älä häpeä, äläkä piilottele ahdinkoasi. Saat olla allapäin tai ahtaalla. Robby Dawkings muistuttaa, että ”Kovien aikojen läpi eläminen ei tarkoita sitä, että Jumala on kääntänyt sinulle selkänsä. Pikemminkin hän lunastaa nuo tuskalliset ja raskaat asiat ja kääntää ne vihollista vastaan muovaamalla ja tekemällä sinusta yhä enemmän hänen poikansa kaltaisen”.

Saat olla allapäin

Joten saat olla allapäin tai ahdingossa. Mutta tiedä myös, että Jumala ei ole kääntänyt sinulle selkäänsä eikä hän tule niin tekemäänkään. Voit luottaa siihen. Hän myös jatkaa työtään sinussa ja sinun puolestasi. Jeesus on voittanut maailman, myös sinut ja sinun ongelmasi. Onhan lunastus ja uudistaminen lähellä hänen sydäntään.

Jumala tekee edelleen myös ihmeitä. Vanha Jeesuksen risti on yhä ihmellinen ja tekee edelleen ihmeitä. Ristin juurella Pyhä Henki eheyttää meitä. Armontarpeemme on suurempi kuin edes tiedämme. Mutta armo on aina enemmän kuin tarpeeksi. Joten ei pysytä poissa ristin luota. Me tarvitsemme sen pelastavaa voimaa. Eikä vain kerran elämässä vaan päivittäin, joskus ihan joka hetki.

Joten koita kestää, ystäväni. Ajat ovat vaikeat, mutta me pärjäämme. Ei siksi, että me olisimme niin kovia tai pystyviä, vaan siksi, että Vapahtajamme on voittanut maailman ja myös kaiken, mikä meitä täällä ahdistaa. Siksi voimme rohkeasti käydä eteenpäin kohti epävarmaa tulevaisuutta. Ei niin, etteikö siellä olisi vaikeita asioita odottamassa meitä. Vaan siksi, että Jeesus on jo siellä ja hän kohtaa ne tulevatkin vaikeudet yhdessä meidän kanssamme.

Rakas Jumala,
Kiitos, että saamme olla allapäin, kun olemme ahdingossa eikä meidän tarvitse näytellä onnellista.
Me tulemme eteesi rikkinäisinä ja uupuneina, armahda meitä.
Kiitos, että jatkat uudistavaa työtäsi meissä.
Me tarvitsemme sinua, kaada armoa armon päälle.
Auta meitä, johdata meitä, uudista meitä.
Kiitos, että teet kanssamme tätä elämän matkaa.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Eikö olekin lohdullista tietää, että me saamme olla allapäin? Niin usein kuulee kehotuksia pirteyteen ja reippauteen. Mutta kun ihminen on ahdingossa, mikään muu ei auta kuin armovoima. Onneksi kristinuskon symboli on risti eikä voittopokaali. Ja ihanaa, että ristin juurelle ovat tervetulleita juurikin kaikki epäonnistuneet ja syntiset. Meidän ei tarvitse – eikä tule – fiksata itseämme, vaan tulla ristin juurelle sellaisena kuin olemme ja antaa Jeesuksen armahtaa ja parantaa. Ja voimaannuttaa meidät taas jatkamaan eteenpäin. Ole sinäkin, ystäväni, suuresti siunattu. Jeesus on kanssasi joka hetki, erityisesti silloin kun olet allapäin tai ahdingossa. Parempia aikoja odotettavissa ja perillä tavataan!

7 thoughts on “Saat olla allapäin

    1. Joskus sitä itse miettii, tuleeko liian yksinkertaista, itsestäänselvää tekstiä…joten hyvä saada palautetta. Kiitos, Päivi! Suuren Jumalan suurta siunausta sinunkin elämääsi!

      1. Tiedätkö mitä, Mari-Anna? Näitä yksinkertaisia ja itsestäänselviä asioita meidän juuri pitääkin toistaa itsellemme ja toinen toisillemme. Olet kirjoittaessasi samalla tasolla kuin me lukijat. Se puhuttelee ja sellainen viesti menee perille: sydämestä sydämeen. Tältä minusta tuntuu.

        Joten jatkukoon näiden siunattujen sanojen raikas virtaus.

        1. Näinhän se on. Usko alkaa uudestaan joka aamu, joten me kaikki tarvitsemme muistutusta uskon perusasioista uudelleen ja uudelleen. Kiitos rohkaisusta! Ole suuresti siunattu, ystäväni!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *