armoa arkeesi

Sinun tarvitsee vain pyytää apua

Sinun tarvitsee vain pyytää apuaTuntuuko sinusta siltä, että olisit jumissa? Joskus meistä todellakin tuntuu, että teemme vain uudestaan ja uudestaan samoja vanhoja asioita. Mikään ei tunnu muuttuvan, vaikka kuinka yritämme. Aivan kuin meidät olisi unohdettu keskelle ei mitään. Mutta se ei ole totta. Jumala tietää tarkalleen missä olet ja mitä elämässäsi tapahtuu. Hän on valmiina auttamaan. Sinun tarvitsee vain pyytää apua. Älä anna pelon pitää sinua jumiutuneena. Anna Jumalan armon vapauttaa sinut.

Sillä, tiedätkös, minä olen huomannut, että vain Jeesus voi auttaa minut pulasta. Usein mitättömyyden ja toivottomuuden tunteet pitävät meidät jumiintuneina. Olemme väsyneitä ja pelokkaita, emmekä näe ulospäääsyä tilanteestamme. Tunnemme itsemme uupuneiksi, toivottomiksi, jumiutuneiksi. Mutta silloin unohdamme, että jumissa oleminen ei ole Jumalan suunnitelma lapsilleen. Jumala haluaa sinulle enemmän.

Sinun tarvitsee vain pyytää apua

Mikä Jumalan suunnitelma sitten on? Jumala haluaa pelastaa lapsensa häviöiden ja itsesyytösten noidankehästä. Hän haluaa meidän olevan todella vapaita Kristuksessa. Sillä kun elämme Jeesuksessa, menneisyytemme tai edes nykyisyytemme ei enää määrittele meitä. Sen sijaan Kristus määrittelee meidät. Ja hän sanoo meidän olevan Jumalan kallisarvoisia lapsia, jotka ovat armahdettuja, rakkaita ja arvollisia. Tämä muuttaa kaiken, eikö totta?

Älkää enää menneitä muistelko,
älkää muinaisia miettikö!
Katso: minä luon uutta.
Nyt se puhkeaa esiin — ettekö huomaa?
Minä teen tien autiomaahan
ja joet kuivuuden keskelle.
(Jesaja 43:18-19)

Jeesus halajaa näyttää sinulle, että hän voi luoda uutta sinunkin elämässäsi. Sinun tarvitsee vain pyytää apua. Ja kun pyydät apua, huomaat, että Jumala vapauttaa sinut ajattelumalleista, jotka ovat pitäneet sinut jumissa. Ja hän ympäröi sinut voimaannuttavalla ja virkistävällä armolla. On ihmeellistä, miten kaikki tuntuu silloin uudelta, vaikka ulkoisesti kaikki on pysynyt ennallaan. Jumala todella voi auttaa sinua, jopa keskellä autiomaata. Hänen apunsa on todellista ja, mikä parasta, se toimii. Sinäkin voit kokea sen. Sinun tarvitsee vain pyytää apua.

 

Rakas Jumala,
Auta minua!
Olen jumissa keskellä ei mitään.
Tule ja pelasta minut!
Jätän pelkoni ja epäilyni ristin juurelle
ja pyydän sinua täyttämään minut armollasi.
Juurruta minuun uskoa, toivoa, rauhaa ja iloa.
Auta minua näkemään itseni ja tilanteeni sinun silmilläsi.
Luo uusi tie autiomaassani.
Näytä minulle armosi ja kunniasi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Rakas ystävä, kevät tekeää tuloaan, eikö olekin ihanaa? Sinunkin sydämeesi voi tulla kevät, sinun tarvitsee vain pyytää apua. Ja sitä saa! Jumalan armo ei lopu koskaan, se on joka armo uusi. Joten mikä sitten tilanteesi onkaan, pyydä apua, anna Jumalan raivata tie autiomaahasi! Ole suurenmoisesti siunattu, ystäväni. Jumala tekee työtään sinussa. Nyt se puhkeaa, etkö jo sitä huomaa?

Please follow and like us: