uskossa kasvaminen

Taivaallinen viisaus

taivaallinen viisaus

Viime aikoina jotkut raamatunjakeet ovat tulleet rukouksiksini. Jokainen näistä lauseista yksinkertaisesti vain kitetyttää ne asiat, jotka ovat olleet sydämelläni. Onneksi Jumala kuulee myös sanattomat huokauksemmekin. Mutta on ihanaa, kun löydämme sanat sydämemme kaipauksille. Joten taivaallinen viisaus on sitä, mitä olen tällä viikolla rukoillut Jaakobin sanoin:

Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä. (Jaak. 3:17)

Taivaallinen viisaus on sitä, mitä haluan: puhdasta ja pyhää, rauhaa, lempeyttä ja sopuisuutta, armoa ja hyviä hedelmiä. Siksi rukoilen sitä itselleni. En halua vääristynyttä viisautta tai maallista mainetta, vain taivaallinen viisaus kelpaa. Ja siksi minun tulee kääntyä Jumalan puoleen sitä saadakseni. Vain hän voi sitä meille antaa.

Saamme taivaallista viisautta, kun antaudumme Jumalalle. Kun suostumme hänen tahtoonsa, etsimme häntä nöyrästi, saamme taivaallista viisautta, mikä johtaa siunattuun elämään, joka on täynnä hengellisiä hedelmiä.

Taivaallinen viisaus

Usein ajattelemme, että meidän pitäisi elää itsetietoisesti, hieman aggressivisestikin, pärjätäksemme elämässä. Mutta se ei ole Jumalan tapa ja siksi se ei johda viisauteen. Meidän tulee ennen kaikkea etsiä Jumalaa, pyrkiä puhtauteen ja pyhyyteen ja silloin taivaallinen viisaus saavuttaa meidät.

Tämä raamatunjae muistuttaa meitä Jumalan valtakunnan puhtaudesta ja pyhyydestä. Usein haluaisimme ohittaa tämän. Mutta tämä koskee myös meitä, sillä on väliä, miten me elämme ja miten kohtelemme muita ihmisiä. Tekopyhyys tai teeskentely ei kuulu Jumalan valtakuntaan. Siksi meidän ei pitäisi myöskään sortua niihin. Miten tämä sitten onnistuu?

Aivan kuten kaikki muukin Jumalan valtakunnassa. Ensin me rukoilemme. Ja sitten – Jumalan armon avulla – me elämme sen todeksi etsimällä Jumalaa koko voimastamme. Jumala on antanut meille jokaiselle kyvyn elää rauhassa, sopuisasti ja rakastavasti. Ja hän voimaannuttaa meidät tekemään niin, jos vain pyydämme.

Taivaallinen viisaus on meidän, kun pyydämme Jeesuksen täyttämään meidät itsellään. Kun Jumalan henki elää meissä, tuotamme hengen hedelmiä ja opimme elämään ja rakastamaan kuten hän. Epäröimättä, teeskentelemättömästi ja epäitsekkäästi. Ei omasta voimastamme, vaan Jumalan armovoimasta. Joten siksi rukoilen taivaallista viisautta. Vain Jumala voi tehdä minusta tai sinusta, mitä meidän tulisi olla. Mutta hän totisesti pystyy!

Rakas Jumala,
Antaudumme sinulle.
Tee meistä, mitä meidän tulisi olla.
Anna meillä taivaallista viisautta.
Tee meistä rauhaa rakastavia, lempeitä ja sopuisia,
täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä.
Näytä meille, miten elää ja rakastaa niin kuin sinä,
sinun kunniaksesi ja naapureidemme iloksi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Mitä taivaallinen viisaus sinulle merkitsee? Halajatko sitä? Tämä raamatunjae pysäytti minut ja muistutti minua sen tärkeydestä, ihanuudesta ja kauneudesta. Juuri tätä minä haluan, joten rukoilen tätä jaetta uudelleen ja uudelleen. En halua niin kuin maailma antaa, vaan haluan kaiken sen, mitä Jumala on ja haluaa minulle antaa. Rukoilkaamme, että Jumala suuressa rakkaudessaan meitä kohtaan todella antaisi meillä yltäkylläisesti hänen taivaallista viisauttaan, rauhaa, rakkautta, armollisuutta, puhtautta ja pyhyyttä. Silloin taivas olisi luonamme jo näin. Ihanaa! Kiitos, rakas ystävä, sinulle matkatoveruudesta tällä taivastiellä. Yhdessä pääsemme perille!

6 thoughts on “Taivaallinen viisaus

  1. Sydämellinen kiitos siunaavista ja lohduttavista ja rohkaisevista ja innoittavista raamatunjakeista sekä teksteistä, ajatuksista ja sanoista niiden ohessa!
    Ylistys, Kiitos, Kunnia ja Kirkkaus Jumalalle nyt aina ja ikuisesti!

    1. Aamen! Meillä on ihana Jumala! Kiitos lämpimistä sanoistasi, kiva kuulla, että nämä kirjoitukseni voivat siunata lukijoitaan. Iloa ja siunausta sinulle!

  2. Kiitos! Sain tästä tekstistä hyvät eväät tähän päivään ja sen sovittuihin kohtaamisiin. ”Ensin me rukoilemme ja sitten – Jumalan armon avulla – elämme sen todeksi etsimällä Jumalaa koko voimastamme.” Aamen.

    1. Hienoa! Ole suuresti siunattu tänä päivänä. Auttakoon Jumala sinua kaikissa haasteissasi ja antakoon armovoimaansa käyttöösi runsain mitoin!

      1. Kiitos siunauksesta ja rukouksesta! Tärkeä tapaaminen meni hienosti: ilo ja kiitollisuus on suuri. Annoit minulle hyvän toimintasuunnitelman. Kiitos Jumalalle, joka näin sinua sanansaattajanaan käyttää.

        1. Hienoa kuulla, että asiat menivät hyvin. Meillä todellakin on hyvä Jumala! Ole suuresti siunattu, KettuRouva!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *