uskossa kasvaminen

Usko on antoisa elämäntapa

Usko on antoisa elämäntapa ~ Mari-Anna Stålnacke
Priscilla du Preez/Unsplash

Hyvin usein minulta kysytään, kuinka elää uskoa arjessa. Se on hieno kysymys, eikö vain? Kun tiedät kuinka elää uskossa, usko ei ole enää vain teoriaa tai teologiaa, vaan se on antoisa elämäntapa. Ja sitähän me kaikki haluamme, eikö niin?

Olen aina ajatellut, että vastausta tähän kysymykseen on hieman vaikea selittää lyhyesti, mutta sitten luin Efesolaiskirjeestä, kuinka Paavali selittää sen vain kahdessa jakeessa:

Lopuksi: Antakaa Herran vahvistaa teitä voimallaan. Pukeutukaa Jumalan taisteluvarustukseen, jotta voisitte vastustaa Paholaisen juonia. (Ef. 6:10-11, UT2022)

Usko on antoisa elämäntapa…

Näin näen Paavalin selittävän kuinka elää uskossa:
1) Ammenna itsellesi voimaa Jumalalta ja saa voimaa yhteydestäsi Hänen kanssaan. Meidän ei tule elää omilla voimillamme. Sen sijaan meidän tulee elää Jumalan kanssa ja hänen voimallaan. Armo on Jumalan voima meille. Meidän ei pitäisi olla liian ylpeitä vastaanottaaksemme sen. Sen sijaan meidän tulee nauttia siitä ja nauttia elämästämme Jumalan kanssa. Kun pysymme Jeesuksessa, täytymme ihmeellisesti Jumalan voimasta. Joten yhteys Jeesuksen kanssa on tie täyteläiseen uskonelämään.

2) Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu ja varustautukaa voittoisaan elämään. Me emme kykene siihen, mutta Jumala kykenee. Ja hän on tarjonnut kaiken sen, mitä tarvitsemme selviytyäksemme kaikesta, mitä elämä tai paholainen tiellemme heittää. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa?

…sillä Jumala tarjoaa kaiken, mitä tarvitsemme

Usein saatamme ajatella, että Jumalan taisteluvarustus on vain hengellistä puhetta. Mutta se on tarkoitettu meille jokapäiväiseen käyttöön. Yksinkertaisesti sanottuna se on vain uskomista kaikkiin Jumalan lupauksiin ja elämistä niiden mukaisesti. Jumalan lupaukset ja siunaukset ovat todellisia ja hänen kauttansa virtaava voima on mahtava. Meidän on vain pantava ne käytäntöön, ja sitä Jumalan täyden sota-asun pukeminen tarkoittaa.

Joten jokaisena aamuna muistuta itseäsi ja usko kaikki, mitä Jeesus on tehnyt, ja elä sitten niin kuin uskot. Se muuttaa elämäsi, kun elät Jumalan rakkaana tyttärenä tai poikana. Anna evankeliumin vaikuttaa elämäsi jokaiseen osa-alueeseen ja anna Jumalan voiman kulkea sisälläsi ja sinun kauttasi.

Kun panet koko luottamuksesi Jumalaan, puet samalla yllesi Jumalan täyden sota-asun. Tämä on antoisa elämäntapa. Silloin tiedät arvosi, tarkoituksesi ja määränpääsi. Ja tiedät, että Jumala välittää, voimaannuttaa, suojelee ja tarjoaa kaiken mitä tarvitset. Älä siis elä päivääkään muistuttamatta itseäsi siitä, mitä Jumala on tehnyt hyväksesi. Se antaa sinulle kepeät askeleet.

Rakas Jumala,
Anna meille anteeksi, että unohdamme edes hetkeksi sen, mitä olet tehnyt hyväksemme.
Auta meitä muistamaan kaikki siunaukset ja lupaukset, jotka olet meille antanut.
Anna Henkesi virrata meissä ja meidän kauttamme vahvistaen meitä elämään rakkaita lapsiasi.
Näytä meille, kuinka voimme nauttia elämästämme yhdessä kanssasi.
Siunaa meitä ja tee meistä hedelmällisiä sinulle.
Jeesuksen kallisarvoisessa nimessä,
Aamen

P.S.

Emmekö olekin valtavan siunattuja? Jokainen Raamatun siunaus ja lupaus on meidän Jeesuksessa. Uskokaamme ja vastaanottakaamme ja eläkäämme ne. Puhu tyydyttävästä elämäntavasta! Rakastan sitä ja haluan myös kaikkien ottavan sen vastaan. Ei ole mitään sen parempaa. Ole siunattu, rakas ystäväni, kun opit elämään uskossa joka ikinen päivä!

2 thoughts on “Usko on antoisa elämäntapa

  1. Hei!
    Kiitos voimaa-antavasta blogistasi!
    On aina niin turvallinen, luottavainen mieliala, kun luen tekstisi.
    Ihanaa siunattua kevättä sinulle!

    Kaunis kiitos
    Tarja🙏

    1. Voi kiitos, Tarja, kauniista sanoistasi. Tätä juuri rukoilen, että blogini voisi salatusti siunata lukijaansa. Ihanaa kevättä myös sinulle! Ole myös muutoin suuresti siunattu!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *