Uncategorized

Rauha ja ilo ovat uskollisuuden ja kuuliaisuuden sivutuotteita

Rauha ja ilo ovat uskollisuuden ja kuuliaisuuden sivutuotteita. Kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
 Dawn Lio / Unsplash

Näyttää siltä, ​​​​että jokainen ihminen etsii rauhaa ja iloa. Ja ne todellakin ovat hyviä asioita. Mutta ne ovat uskollisuuden ja kuuliaisuuden sivutuotteita, eivätkä sellaisia asioita, jotka voimme saavuttaa omin voimin. Miten sitten voimme saada rauhaa ja iloa? Yksinkertaisesti sanottuna siten, että kun etsimme Kristusta ja pidämme hänet elämämme keskiössä, meitä siunataan rauhalla ja ilolla.

Paul Tripp on sanonut: ”Itsesi asettaminen elämäsi keskipisteeksi ei koskaan johda rauhaan ja iloon.” Itsekeskeisyys on siis tie pois rauhasta ja ilosta. Tiedän, että tämä ajatus on vastoin yleistä mielipidettä, mutta se on kuitenkin totta.

Avatkaa portit,
että vanhurskas kansa saa astua sisään,
kansa, jonka uskollisuus ei horju.
Sille, jonka mieli on luja ja vakaa,
sinä turvaat rauhan,
kun hän turvautuu sinuun.
Ajasta aikaan luottakaa Herraan,
sillä Herrassa on turva, Herra on ikuinen kallio.

(Jes. 26:2-4)

Rauha ja ilo ovat…

Onneksi Jumala tarjoaa meille tien ulos itse luomistamme sotkuista armon avulla. Paul Tripp jatkaa: ”Armo työskentelee asettaakseen Jumalan takaisin keskelle.” Armoa on Jumala, joka tekee ihmeitä elämässämme. Kun pyydämme armoa, Jumala vastaa anteliaasti ja antaa armoa armon päälle. Armo uudistaa koko elämämme. Ja kun Jumala on elämämme keskuksena, meillä on runsaasti rauhaa ja iloa.

Rauha ja ilo ovat uskollisuuden ja kuuliaisuuden sivutuotteita. Siksi meidän tulee pysyä Jeesuksessa uskollisesti ja kuuliaisesti. Miten se sitten tehdään? Lukemalla joka päivä Raamattua, sillä se todella on hengellinen ravintomme ja Jumalan Sana vahvistaa meitä uskonmatkallamme. Ja keskustelemalla Jeesuksen Kristuksen kanssa rukouksessa, sillä tämä yhteys on elinehto elämästä selviytymiselle.

…uskollisuuden ja kuuliaisuuden sivutuotteita

Rauha ja ilo ovat siis uskollisuuden ja kuuliaisuuden sivutuotteita. Ne ovat Jumalan lahjoja, kun seuraamme häntä kuuliaisesti ja uskollisesti. Jumala haluaa, että meitä siunataan rauhalla ja ilolla ja muilla hengellisillä lahjoilla. Mutta niitä ei ole olemassa ilman Jeesusta. Siksi emme voi saada niitä seuraamatta häntä tarkasti.

Etsikäämme siis Jeesusta kokosydämisesti, kuuliaisesti ja uskollisesti elämämme jokaisena päivänä. Ja silloin meillä on kaikki, mitä tarvitsemme. Mukaan lukien rauha ja ilo.

Armollinen Jumala,
Kiitämme ja ylistämme sinua.
Kiitos, että rakastat meitä niin syvästi, että kutsut meitä jatkuvasti luoksesi.
Auta meitä ymmärtämään, että ilman Jeesusta ei ole todellista rauhaa ja iloa.
Voimaannuta meitä seuraamaan häntä kaikella, mitä meillä on.
Anna meille mahdollisuus luottaa sinuun kaikilla elämämme osa-alueilla ja tietää, että tarjoat kaiken, mitä tarvitsemme matkan varrella.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Rakas veli tai sisar Kristuksessa. Tiedä, että Jumala haluaa sinun parastasi. Etsi Jeesusta ja anna Jumalan huolehtia kaikesta muusta. Et tule katumaan sitä. Ole runsaasti siunattu!

6 thoughts on “Rauha ja ilo ovat uskollisuuden ja kuuliaisuuden sivutuotteita

  1. Hei Mari-Anna!
    Olipa ihanaa, turvallista luettavaa, jonka turvin on hyvä jatkaa tätäkin päivää.
    Näinhän se on, että luotamme itseämme, että voisimme omin avuin löytää rauhan/ilon, mutta se ei ole pysyvää eikä aitoa.

    Rukouksessa on suuri ilo ja lähellä on silloin Jeesusta.
    Kiitos sinulle!
    Hyvää jatkoa Isän siunauksen! 🙏
    Tarja

    1. Hei, Tarja! Kiva kuulla, että blogi sai rohkaista ja vahvistaa sinua uskonmatkallasi. Jeesus kyllä on paras matkakumppani! Kiitos sinulle! Iloa ja siunausta elämääsi!

      1. Kiitos blogistasi.Olen kuunnellut paastopodcastisi aiemmin ja nyt tutustunut blogiisi.
        Tämä teksti tuntuu rukousvastaukselta,sillä pidempään olen kipuillut näiden asioiden kanssa. Olen etsinyt rauhaa ja iloa vähän sieltä sun täältä, sekä ajatellut,että jos tuon tai tämän asian saan niin sitten saan täydellisen rauhan ja ilon.
        Oikeasti Jeesuksessa meillä on kaikki mitä me tarvitaan ja enemmänkin ❤️

        Tsemppiä ja voimia sinulle tämän blogin kirjoittamiseen 😊

        1. Hei, Johanna! Kiitos kommentistasi. Kiva, että olet löytänyt tiesi tänne blogiinkin ja aivan ihanaa, että tämä viimeisin teksti on saanut olla rukousvastaus sinulle. Todellisen rauhan ja ilon löytäminen Jeesuksessa on kaikkein parasta. Upeaa, että olet nyt ankkuroitunut Jeesukseen. Kiitos tsempistä! Iloa ja siunausta sinulle runsain mitoin!

  2. Kiitos! Rauha ja ilo tulee Kristuksen tuntemisesta. Anna Herra armosi tänään, että Sinun rauhasi ja ilosi näkyisi lähimmäisilleni- että oppisivat tuntemaan Sinut.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *