armoa arkeesi

Miten jaksaa vaikeuksien keskellä

Miten jaksaa vaikeuksien keskellä

Miten jaksaa, kun asiat tuntuvat erityisen raskailta? Silloin kun olisi ihan luonnollista masentua tai antaa periksi. Tämä on tuhannen taalan kysymys, eikö totta? Miten voimme jaksaa vaikeuksien keskellä, kun kaikki tuntuu lähes sietämättömältä? Ehkä tämä auttaa sinua. Ainakin minua siunasivat nämä raamatunkohdat.

Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. (Room. 8:5-6)

Meidän tulee nostaa silmämme ylöspäin, ajatuksemme pois maallisista. Sillä, tiedäthän, että me emme pysty, mutta Jumala pystyy. Meillä ei ole vastauksia, motivaatiota tai mitä se sitten onkin, joka saisi meidät irti jumeistamme. Mutta Jumalalla on kaikki tarvitsemamme. Hän on uhrannut poikansa meidän puolestamme. Ja nyt hän tarjoaa Henkeään johdattamaan, inspiroimaan, voimaannuttamaan meitä.

Ajatelkaa sitä mikä on ylhäällä, älkää sitä mikä on maan päällä. (Kol. 3:2)

Miten jaksaa vaikeuksien keskellä

Joten nosta silmäsi Jumalaa kohti. Sillä sieltä sinun apusi tulee. Vain Pyhän Hengen voimasta me pystymme ajattelemaan sitä, mitä Jumala haluaa meidän ajattelevan. Mutta tämä kutsu sisältää myös voiman toteuttaa sen. Joten unelmoi isosti, Jumalalla on upeita suunnitelmia meidän varallemme. On aika rukoilla mahtavia rukouksia, jotta Jumala voi tehdä, mitä haluaa meissä ja meidän kauttamme. Siten voimme jaksaa vaikeuksienkin keskellä.

Me voimme jaksaa vaikeuksien keskellä. Emme kuitenkaan omin voimin. Mutta Jumalan armon avulla se on mahdollista. Joten täytä mielesi Jumalan lupauksilla ja sinut nostetaan sumun yläpuolelle ja voit nähdä, ettei tämä maailma ja sen ongelmat ole kaikki, mitä on. Jumalan todellisuus on aina kaunis. Se on täynnä elämää, toivoa, rauhaa ja iloa. Ja sitähän sinä haluat, eikö vain? Joten valitse Jumala joka päivä ja elä Pyhässä Hengessä. Ja tulet jaksamaan vaikeuksien keskellä.

Rakas Jumala,
Kiitos, että tarjoat meille kaiken, minkä tarvitsemme.
Tulemme eteesi tarvitsevina ja epätoivosina,
pelasta meidät, auta meitä jaksamaan.
Kaada armoa armon päälle ja
auta meitä unelmoimaan sinun unelmiasi.
Me haluamme elää Hengessäsi ja
voimaantua armostasi.
Käytä meitä kunniaksesi ja
siunaa meitä siunaamaan muita.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Eikö ole ihmeellistä, miten usein unohdamme kääntyä Jumalan puoleen ja annamme vallitsevan mielialan ahdistaa meitä? Vaikka Raamattu uudestaan ja uudestaan kehottaa meitä turvaamaan häneen, täyttymään hänen Hengellään ja iloitsemaan Herrassa. Sillä ilo Herrassa on etuoikeutemme, silloinkin kun elämä on ulkoisesti yhtä kärsimystä. Uudistutaan Jumalan Sanasta ja jaetaan armoa muillekin. Sillä sitä riittää runsaasti aivan kaikille. Ole suuresti siunattu, ystäväni. Turvaa Herraan ja iloitse Hänessä elämäsi jokaisena päivänä!

8 thoughts on “Miten jaksaa vaikeuksien keskellä

  1. Kiitos.❤ Tämä on juuri sitä, mihin olen nyt haasteiden keskellä yrittänyt opetella. Rukoilla, turvata ja luottaa Jumalan apuun. 🙏

    1. Ihanaa, Liisa! Olet rukouksissani. Iloa, voimaa, parantavaa armoa ja Taivaan Isän suurta täsmäsiunausta sinulle edelleen!

        1. Kiva kuulla, kiitos! Jumalan lohduttavaa läsnäoloa, selkeää johdatusta ja suurta siunausta elämääsi, Tarja!

  2. Kiitos tekstistä ja kehotuksesta kääntyä Jumalan puoleen. Sieltä saamme avun. Hyvä täyttää mieli Raamatun lupauksilla.
    Voi hyvin Mari-Anna ja ole siunattu! ♥️

    1. Kiitos kommentistasi, Ulla! Jumalalta todellakin tulee apu! Ole sinäkin runsaasti siunattu elämäsi jokaisena päivänä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *