kristityn elämä

Vain Jumala antaa todellisen levon

Vain Jumala antaa todellisen levon, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
 Ilse / Unsplash

Työ on siunaus, koska se antaa meille tarkoituksen, rytmin päivällemme ja tietysti rahaa ruokaan. Mutta vaikka rakastamme työtämme, voimme silti palaa loppuun. Siksi kunnollinen lepo on välttämätöntä. Jopa Jumala lepäsi, miksi emme sitten me? Joskus lepo on ulottumattomissamme ja se on vaikeaa. Mutta joskus pelko estää meitä etsimästä lepoa ja uudistumista. Kuten tiedät, pelko ei ole hyvä opas, sillä pelko yleensä johtaa meidät harhaan. Vain Jumala antaa todellisen levon. Ja hän myös voimaannuttaa meidät työhän silloin, kun on sen aika.

Kuinka sitten voimme oppia elämään niin, että emme pala loppuun, vaan kukoistamme arjen keskellä? Jeesus kutsuu meitä lepäämään hänessä. Ja hänessä pysyminen on välttämätöntä hyvinvoinnillemme. Mitä enemmän vietämme aikaa Jeesuksen kanssa, sitä paremmin voimme. Ja päinvastoin. Tämä on mysteeri, mutta se toimii.

»Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. 29
Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. 30Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt.»
(Matt. 11:28-30)

Se, mikä todella auttaa minua tasapainottamaan elämääni, on Pyhä Henki. Kyllä, tietysti voin yrittää suunnitella elämääni niin, että minulla on työ- ja perhe-elämän tasapaino. Mutta Pyhä Henki auttaa minua tietämään, milloin on aika levätä (ja milloin on aika antaa kaikkeni työhön).

Vain Jumala antaa todellisen levon

John Wesley on sanonut: ”Vaikka olen aina kiireinen, minulla ei ole koskaan kiire, koska en koskaan ryhdy enempään työhön kuin voin tehdä täydellisellä mielenrauhalla”.

Jumalalle elämässä ei kyse ole siitä, kuinka menestyneitä me olemme tai kuinka paljon työtä teemme hänen hyväkseen. Vaan kyse on siitä, että jaamme elämämme Jumalan kanssa, kasvaen hänen armossaan ja rakkaudessaan. Ja kun muistamme tämän, ymmärrämme, ettei Jumala ole ankara työnjohtaja, vaan rakastava Isä, joka kutsuu meitä pysymään hänessä.

Tämä on muuttanut näkemystäni työstä. Vaikka työskentelen hänelle, tiedän, että Jumala ei halua minun palavan loppuun. Hän haluaa minun tekevän työtä mutta hän haluaa minunmyös lepäävän, erityisesti hänessä. Joten jos en pysty tekemään kaikkea, mitä olin suunnitellut tekeväni, tiedän, että Jumalalla on suunnitelma, jonka mukaan saan tehtyä loput työt Jumalan aikataulussa.

Siksi en yritä, aivan kuten John Wesley, koskaan tehdä enempää työtä kuin pystyn suorittamaan täydellisellä mielenrauhalla. Silloin en juokse Jumalan edelle, vaan työskentelen Pyhän Hengen kanssa. Ja on avain täydelliseen tasapainoon elämässä.

Armollinen Jumala,
Kiitos, että et ole orjapiiskuri vaan rakastava Isä, joka haluaa meidän parastamme.
Auta meitä muistamaan luovuttaa kaikki suunnitelmamme sinulle ja odottaa opastustasi, ajoitustasi ja voimaannuttavaa armoasi.
Me emme halua juosta edelläsi, opeta meille kuinka elää elämämme sinun rauhassasi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Lepo on osa Jumalan suunnitelmaa meitä varten. Meidän ei siis tule yrittää tehdä enemmän kuin Jumala on tarkoittanut eikä myöskään etsiä lepoa vääristä paikoista. Vain Jumala antaa todellisen levon. Jos vain muistaisimme tämän, eikö niin? Siksi minä aloitan päiväni antautumalla Jumalalle. Se muistuttaa minua siitä, että työni, elämäni ja uskoni eivät ole minun vaan Kristuksen harteilla. Joten siksi voin hengittää syvään ja levätä Jumalassa myös työskennellessäni. Ole runsaasti siunattu, ystäväni. Jumala on kanssasi sekä työssä että leikissä. Nauti hänen läsnäolostaan ​​elämässäsi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *