usko

Jeesus antaa mielenrauhan

Jeesus antaa mielenrauhan.

Viime aikoina mielenrauha tuntuu olevan tapetilla. Julkkikset sun muut kertovat, miten he kukin hakevat mielenrauhaa ja ajattelevat sen saavuttaa. Mutta, tiedätkös, ystäväni? Mielenrauhaa ei ansaita tai saavuteta. Se saadaan lahjaksi Jeesukselta. Kyllä, Jeesus antaa mielenrauhan. Armosta.

Kristinusko ei tunnu kovin trendikkäältä ja jotkut eivät pidä siitä, että Jumala antaa kaiken hyvän ilmaiseksi. Saavuttaminen tuntuisi paljon ylevämmältä tai hienostuneemmalta. Buddhalaisuudessa tavoitellaan valaistumista ja monessa muussa uskonnossa pyritään henkistymään erilaisilla rituaaleilla. Mutta kristinuskossa kaikki on jo tehty, valmistettu meitä varten. Voimme vain armosta vastaanottaa niin pelastuksen kuin mielenrauhankin.

Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut. (Ef. 2:8-10)

En tiedä sinusta, mutta minä saan mielenrauhan Raamatun ääreltä, kun Totuus puhuttele minua, muistuttaa minua ikiaikojen Jumalasta, joka rakastaa juuri minua kaikkine vikoineni päivineni. Tunnen itseni tasapainoiseksi ja onnelliseksi tietäessäni, ettei pelastukseni tai mielenrauhani ole minusta tai minun aikaansaannoksistani kiinni.

Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa. (Fil. 4:6-7)

Joka aamu minä vastaanotan mielenrauhan rukoillessani, jutellessani Jeesuksen kanssa elämästäni ja sen mukanaan tuomista haasteista. Saan vahvistuksen siitä, etten tänäänkään tee matkaani yksin, vaan kanssani on ikiaikojen Jumala ja saan jälleen kerran tehdä matkaa ennalta valmistettuja polkuja pitkin.

Jeesus antaa mielenrauhan

En ole itämaisten uskontojen erityisasiantuntija, mutta olen kristinuskon kokemusasiantuntija. Jeesus antaa mielenrauhan. Se on tarjolla jokaiselle, joka sitä haluaa. Kun uskomme Jeesukseen, saamme osaksemme syvän rauhan. Sellaisen rauhan, josta liian monet vain haaveilevat. Se ylittää ymmärryksen ja samalla voimaannuttaa meidät elämään rohkeasti ja täysillä.

»Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon. (Joh. 14:27)

Minä en haluaisi elää ilman mielenrauhaa hetkeäkään. Varsinkin kun se on vastaanotettavissa koska tahansa ja missä tahansa. Älä sinäkään elä enää päivääkään ilman Jeesuksen tuomaa mielenrauhaa. Käänny hänen puoleensa ja elä hänen lähellään. Siinä on iätöntä trendikkyyttä ja radikaalia rakkautta: Jeesus kuoli ja nousi haudasta, jotta sinulla olisi armo, rauha ja iankaikkisen elämän toivo.

Rakas Jumala,
Anna anteeksi, että etsimme mielenrauhaa sieltä,
mistä emme sitä löytää voi.
Sillä vain sinä voit antaa meille todellisen rauhan ja iankaikkisen toivon.
Me antaudumme sinulle ja pyydämme, että täytät meidät Hengelläsi.
Tule itse luoksemme, Rauhan Ruhtinas,
näytä meille, mitä on totuus ja rauha sinussa.
Kiitos, ettei meidän tarvitse elää ilman sinua,
ja että olet valmistanut kaiken meitä varten.
Me emme ansaitse sinua ja rakkauttasi,
mutta sinä rakastat, koska sinä olet itse Rakkaus.
Opeta meitä elämään rauhassasi elämämme jokainen hetki.
Ole ikuisesti ylistetty, sinä Pyhä ja ihmeellinen Jumalamme.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Rakas ystäväni, älä tee mielenrauhan etsimisestä monimutkaisempaa kuin sen tarvitsee olla. Käänny Jeesuksen puoleen, hän auttaa aina. Ole suuresti siunattu, ystäväni! Ota vastaan iloa ja rauha Jeesuksessa!

Kuva: Aaron Burden / Unsplash

14 thoughts on “Jeesus antaa mielenrauhan

  1. Entä sitten, kun sitä rauhaa ei vain saa, vaikka kuinka huutaa Jeesuksen puoleen? Lapsesta saakka olen kasvanut uskoon ja vuosien rukouksista huolimatta, on läsnä vain ahdistus, hätä ja turvattomuus? Onko vika minussa, vai voinko silti luottaa olevani turvassa, vaikkei siltä tunnu?

    1. Hei, ystävä! Kiitos tärkeästä kommentistasi. Usko ei ole tunteen asia, sillä tunteet menevät ja tulevat, mutta Jumalan Sana pysyy ja siihen uskomme (emme omiin tunteisiimme). Voit siis luottaa olevasi turvassa! Jätä ahdistus, hätä ja turvattomuus ristin juurelle niin usein kuin on tarvis. Jeesus on ne jo ristillä kantanut, sinun ei tarvitse niitä enää kantaa. Hylkää ne uudestaan ja uudestaan ja roiku kiinni Jeesuksessa ja hänen sanassaan. Ja tiedä, että lääketieteellinen apu ei ole häpeä, vaan sekin on Jumalan lahjaa. Ole suuresti siunattu, ystäväni. Sinä olet suuresti rakastettu ja kalliilla verellä pelastettu ja Jeesus iloitsee sinusta!

  2. Kiitos. Löysin tänään blogisi.
    Etsin omaa polkuani, kasaan elämääni ja toivon löytäväni mielenrauhan.
    Lapseni sairastui, minä sairastuin. Menetin työni, jossa en viihtynyt, ja josta olinkin halunnut jo pois.
    Rukoilen että tuon kokemuksen jälkeen löysin Jumalan elämääni lopullisesti.
    Rukoilen lapseni puolesta.
    Toivon löytäväni työpaikan ja saavani elämäni siltä osin kuntoon.
    Minulla on tunne että jos jaksan uskoa, en kulje tätä tietäni enää yksin vaan minua kannatellaan. Olen alussa tässä uskossani johonkin, johon olen kuitenkin aina uskonut.

    Kiitos että kirjoitat hienosti. Saan voimaa kirjoituksistasi.

    1. Kiitos kommentistasi, Nina! Kiva, että löysit tiesi tänne ja mahtavaa, jos tämä on ollut siunaukseksi. Elämässä tosiaan tapahtuu vaikeitakin asioita, onneksi meidän ei tarvitse edes yrittää yksin. Ole suuresti siunattu, Nina! Kyllä Jumalan johdattaa ja kantaa sinua ja tytärtäsi.

  3. Voi hyvänen aika miten ihanaa!! Etsin rauhaa kotiimme ja googletin Varjele kotimme ja sieltä avautui tämä mahtava voimaannuttava blogisi! OI TAIVAAN KIITOS. Tämä antaa vastauksen moneen ahdistavaan asiaan juuri tällä hetkellä.

    1. Onpa ihanaa kuulla tämä! Kiitos, Anu, että kerroit. Siunatkoon ja varjelkoon hyvä Jumalamme teidän kotinne ja kaikki siellä asuvat!

  4. Kiitos kauniista tekstistäsi. Minäkin olen kipuillut vuosia, jopa vuosikymmeniä mielenrauhan saavuttamisen vuoksi. Olen Jeesukseen syvästi uskova ja silti mielenrauhani on jossakin muualla, vaikka olen sitä rukoillut ja anonut Jeesuksen nimessä ja veressä lukemattomia kertoja.
    Olen tehnyt nuoresta töitä ja opiskellut paljon, taas tehnyt töitä ja opiskellut ja siinä samalla tehnyt töitä. Elämässä asiat eivät menneet suunnitellusti. Sairauksieni vuoksi terveys on mennyt minulta niin että en ole enää työkykyinen. Byrokratia ei kuitenkaan toimi sen mukaisesti. Vain Jumalan on täytynyt estää minua lopulta päättämästä elämääni, niin kova paikka on ollut tämä kaikkine tuskineen ja kyynelineen. Kaiken yrittämäni jälkeen joudun nykyään taistelemaan että saan sairauksien vuoksi määräaikaista rahallista tukea. Kaikki tulo menee lainanmaksuun ja muihin elämisen kuluihin. Paholainen kiusaa jatkuvasti muistuttaen siitä että asia ei kuitenkaan järjesty vaan menetän tämänkin juuri ja juuri riittävän tuloni ja sen myötä joudun lähtemään mieheni ja minun yhteisestä kodista pois että saisin jatkossa edes minimitoimeentulon. Yritän myydä mm. vanhoja vaatteita ja tavaroita sekä huonekasvien pistokkaita kirpputorilla. Tästäkin joku haluaa kiusata ja uhkailla verottajalla.
    Tuntuu että olen näkymättömässä vankilassa josta en pääse pois. Rukoilen päivittäin mutta en kuule Jeesuksen ääntä tai saa mitään tuntemusta rauhasta. Se harmittaa ajoin ja saa mielen niin surulliseksi. Miksi en voi saada mielenrauhaa luottaen Jeesukseen, vaikka sydämestäni sitä pyydän? Olen pyytänyt apua Jeesukselta myös saatanan tuomaan epäuskooni ja saatanankin olen käskenyt jättää minut rauhaan ja häipyä elämästäni, jossa Jeesus on Herra. Sanon usein ääneen että minä TAHDON LUOTTAA JEESUKSEEN ja LUOTAN HÄNEEN. Mielenrauhaa en kuitenkaan ole saanut niin että se kantaisi yli saatanan syöttämien ajatusten. Tiedän että toinen ihminenkään ei voi sitä minulle antaa enkä sitä tietenkään pyydäkään.
    Siunausta haluan toivoa elämääsi, sen kaikkiin osa-alueisiin. Olemme Jeesuksen sisaria, siis sisaria myös keskenämme 🙂

    1. Hei, ihana sisar Jeesuksessa! Kiitos tekstistäsi. Elämä sairauksien ja taloudellisten vaikeuksien keskellä ei todellakaan ole helppoa. Olen huomannut, että paras ase paholaista vastaan on kiitos ja ylistys. Paholainen ei viihdy siellä, missä kiitetään ja ylistetään Jeesusta. On hyvä, että muistutat itseäsi Jumalan lasten etuoikeuksista. Ne ovat sinun olosuhteista ja tuntemuksista huolimatta. Suljen sinut Jumalan siunauksiin ja rukoilen sinulle taivaallista huolenpitoa elämäsi jokaisena päivänä.

      1. Ei paholainen ny ole tänne meidän lähiöön puskenu missään vaiheessa sen takia ettei ole kiitosta ja ylistystä. Miksi ylipäätään pitäisi ylistää Jumalaa ja Jeesusta jos armon saa ylistämättäkin ja vaikkapa murhaaja? ? Paraneeko armo ja apu ylistämällä.?

        1. Hei, Keijo! Kiitos kommentistasi ja kysymyksistäsi. Armon saa uskomalla Jeesukseen, siihen ei liity ehtoja ja se on täydellinen itsessään. Mutta ylistys on reaktio Jumalan hyvyyteen ja rakkauteen. Jumala itse ei tarvitse ylistystä, mutta meitä kutsutaan ylistämään Raamatussa yhä uudestaan ja uudestaan. Siksi ajattelen, että kiitokseen ja ylistykseen on kätketty siunauksia meille itsellemme. Ylistyksessä tunnemme vahvasti Jumalan läsnäolon ja saamme vahvistua uskossamme. Se on myös esimakua taivaasta. Siksi haluan sydämessäni kiittää ja ylistää Jumalaa päivittäin. Iloa, toivoa ja siunausta sinulle!

  5. Hei, ihana sisar Jeesuksessa! Kiitos tekstistäsi. Elämä sairauksien ja taloudellisten vaikeuksien keskellä ei todellakaan ole helppoa. Olen huomannut, että paras ase paholaista vastaan on kiitos ja ylistys. Paholainen ei viihdy siellä, missä kiitetään ja ylistetään Jeesusta. On hyvä, että muistutat itseäsi Jumalan lasten etuoikeuksista. Ne ovat sinun olosuhteista ja tuntemuksista huolimatta. Suljen sinut Jumalan siunauksiin ja rukoilen sinulle taivaallista huolenpitoa elämäsi jokaisena päivänä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *