Jeesus

Jeesus on elävä tie

Jeesus on elävä tie - Mari-Anna Stålnacke

Kun maailma muuttuu hetki hetkeltä synkemmäksi, meidän on muistutettava itseämme, että meillä on paljon toivoa kompensoimaan kohtaamamme kauheus ja synkkyys. Tiedän, ettei se ole helppoa, mutta jos päättäväisesti lähestymme Jumalaa, hän armollisesti täyttyää meidät toivollaan. Tiedäthän, että Jeesus on elävä tie. Jeesus elää ja tarjoaa meille toivo toivon päälle joka päivä ja joka hetki.

Meillä on siis, veljet, rohkea luottamus siihen, että Jeesuksen veren kautta meillä on päästy kaikkeinpyhimpään uutta ja elävää tietä myöten, jonka hän on vihkinyt meille esiripun, oman lihansa, kautta. Koska meillä on suuri pappi Jumalan huoneen hallitsijana, astukaamme esiin vilpittömin sydämin, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä. Pysykäämme horjumatta toivon tunnustuksessa, sillä lupauksen antaja on uskollinen. (Hepr. 10:19-23)

Niin kauan kuin muistamme, että meillä on elävä Jumala, meillä on kaikki hyvin. Me emme ole yksin, emmekä ole unohdettuja tai hylättyjä. Itse asiassa totuus on aivan päinvastainen. Jumala lähetti ainoan poikansa avaamaan meille tien takaisin hänen luokseen. Hän haluaa meidän elävän hänen läsnäolossaan. Jeesus on elävä tie juuri meitä varten.

Jeesus on elävä tie

Älkäämme unohtako tätä. Sen tähden meidän on muistutettava itseämme tästä iloisesta tosiasiasta joka aamu. Jeesuksen veren kautta olemme pelastetut ja turvassa missä tahansa. Meillä on toivoa toivon päällä, sillä hän, joka on antanut meille lupauksena, on uskollinen.

Jeesus on tie, totuus ja elämä, kuten Johanneksen evankeliumi meille todistaa. Kaikki on valmistettu meitä varten. Jeesus on elävä tie. Se ei ole koskaan vanhentunut; se on elävä tie. Jeesus elää ja haluaa olla jatkuvassa vuorovaikutuksessa kanssamme. Hän haluaa meidän pysyvän jatkuvasti hänessä, jotta hän voi siunata meitä.

Kuten tiedämme, armo on uusi joka aamu. Joten meidän tulee lähestyä Jumalaa joka aamu ja pyytää armon sille päivälle. Armo on voittoisan elämän salaisuus. Se on Jumalan voima meille. Kun olemme täynnä Jumalan Henkeä, olemme valmiita kohtaamaan päivän.

Pidetään siis luja ote lupauksista, jotka voimaannuttavat meidät jaksamaan. Näin voimme olla täynnä ikuista toivoa. Silloin ei mikään voi estää meitä. Ei mikään. Ei siksi, että me olisimme voittamattomia. Mutta koska Vapahtajamme on.

Rakas Jumala,
Kiitos, että annoit meille poikasi.
Ilman häntä ei ole menemistä, tietämistä tai elämistä.
Mutta Jeesuksen kanssa meillä on kaikki, mitä tarvitsemme.
Ole ylistetty aina ja ikuisesti!
Näytä meille, kuinka voimme olla täynnä uskoa, toivoa ja rakkautta elämämme jokaisena päivänä.
Valtuuta meitä elämään voittoisaa ja armollista elämää sinun kunniaksesi ja lähimmäistemme parhaaksi.
Siunaa meitä tahtosi mukaisesti.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Ole runsaasti siunattu, rakas ystäväni. Jumala on hyvä ja hän haluaa hyvää juuri sinulle. Jumalan hyvä ei ehkä tule haluamallasi tavalla, mutta tiedä, että se on kuitenkin sinulle kaikkein parasta. Joten luota Jumalaan, pysy toivossa ja elä armossa. Jeesus on uusi ja elävä tie. Hallelujaa!

Kuva Joshua Woroniecki/Unsplash.

3 thoughts on “Jeesus on elävä tie

    1. Kiitos, Tarja, lämpimistä sanoistasi. Minä jaan vaan sitä, mitä minä olen saanut. Eli meillä on ihana, rakastava, lohduttava ja rohkaiseva Jumala! Siunattua joulun odotusta sinullekin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *