kristityn elämä

Miten pitää kurssi vakaana

Miten pitää kurssi vakaana

Asioiden mutkistuessa koemme kiusausta antaa periksi. Mutta niin kuin on pimeintä juuri ennen aamunkoittoa, niin myös parhaat asiat tulevat niille, jotka pitävät kurssin vakaana kaikesta huolimatta. Okei, sanot. Haluat tehdä niin, muttet ymmärrä, miten pystyt siihen? Nyt pääsimme asian ytimeen. Otetaanpa selvää, miten pitää kurssi vakaana joka tilassa.

Silloin on parasta pysyä Jumalan läsnäolossa. Jos pakenet, häviät. Mutta jos jäät, voitat. Joten odota Jumalaa, pysy hänen läsnäolossaan ja hän auttaa sinua pitämään kurssin vakaana.

Jumalan läsnäolossa eläminen on kaikkein tärkeintä. Kaikki siunaukset juontuvat tästä yhteydestä. Mutta jos pakenemme, emme kuitenkaan pääse eroon pulmistamme. Sen sijaan joudumme erilleen Jumalan siunauksista ja avusta.

Tästä syystä valinnan pitäisi olla helppo, eikö? Kuitenkaan se ei ole, sillä siinä tilanteessa emme pysty näkemään tai ymmärtämään ratkaisua ongelmiimme. Mutta meidän tulee luottaa Jumalaan eikä karata pois hänen luotaan. Kokemuksesta voin sanoa, että Jumala pitää aina lupauksensa ja antaa apunsa. Ei niin nopeasti kuin haluaisin tai ei sillä tavalla kuin haluaisin, mutta oikeaan aikaan ja oikealla tavalla.

Lisäksi meidän on hyvä muistaa, ettemme yritä tehdä asioita omassa voimassamme. Sillä meidän omat voimavarantomme ovat hyvin rajalliset. Me tarvitsemme Jumalan voimaa. Onneksi hän jakaa sitä runsaasti kaikille sitä haluaville. Ja hänen varstonsa eivät koskaan hupene. Joten ei olla liian ylpeitä ottamaan hänen apuaan vastaan.

Miten pitää kurssi vakaana

Valitsemani raamatunkohta saattaa yllättää sinut, mutta haluan kuitenkin jakaa kanssasi miten kuningas Hiskia toimi saatuaan huolestuttavia uutisia.

Kun Hiskia oli ottanut kirjeen lähettiläiden kädestä ja lukenut sen, hän meni temppeliin ja levitti sen Herran eteen. 1Ja hän rukoili Herraa. (Jes. 37:14-15)

Hiskia ei paennut ongelmiaan. Sen sijaan hän meni Jumalan luokse, levitti kirjeen Jumala eteen ja rukoili. Näin myös meidän tulisi toimia: mennä Jumalan luokse, jakaa hänen kanssaan se, mikä meitä huolestuttaa (maksamattomat laskut, pelottava diagnoosi tai tyhjyytemme) ja rukoilla kovasti. Jumala kyllä vastaa meille. Ja hän siunaa sinua niin kuin hän siunasi Hiskiaa ja hän kyllä voimaannuttaa sinua pitämään kurssi vakaana.

Jumalan tavoite sinun kohdallasi ei ole se, että nippanappa pärjäät, vaan että menestyt Pyhässä Hengessä. Pyydä Jumalan Henki valtaamaan joka kuutiosenttimetri sinusta ja sinä tanssit, sinä laulat pelottavien asioidenkin edessä. Sinä pidät kurssin vakaana loppuun saakka. Ja tulet olemaan suuresti siunattu.

Rakas Jumala,
Kiitos, että valmistat kaiken meitä varten,
odotat vain, että me tulisimme luoksesi.
Joten täällä me olemme,
antaudumme sinulle,
pyydämme apuasi ongelmissamme.
Sinä tiedät, mitkä asiat vaivaavat meitä,
auta meitä, Herra.
Me emme tiedä, miten meidän tulisi menetellä,
näytä meille tie, luo tie eteenpäin, ole itse tie, Herra.
Kiitos, että autat meitä,
ilman sinua olisimme hukassa.
Täytä meidät piripintaan Hengelläsi.
Voimaannuta meitä elämään täysillä sinun kunniaksesi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Osaatko sinä pitää kurssin vakaana? Tämä on tärkeä selviytymistaito elämän merellä. Aavan meren tuolla puolen meitä odottaa taivaskoti, jatkakaamme sitkeästi sinne suuntaan, oli sitten vasta- tai myötätuuli. Elämä on tässä ja nyt. Se, miten käytämme päivämme, on elämämme. Joten älä unohda Jumalaa pois päivästäsi, siten saat pidettyä kurssin vakaana kotisatamaan asti. Ole suuresti siunattu, ystäväni! Jumala on alati kanssasi!

2 thoughts on “Miten pitää kurssi vakaana

  1. Niiin voimaanuttavaa ja
    rohkaisevaa tekstiä!
    Sydämellinen Kiitos ja
    Lämmin Halaus 🥰💖🙏🙏
    Herran Siunaus ja
    Herran Henki
    jatkuvasti ylläsi
    💖💖💖🙏🙏🙏

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *