armoa arkeesi

Sinun tarvitsee vain pyytää apua

Sinun tarvitsee vain pyytää apuaTuntuuko sinusta siltä, että olisit jumissa? Joskus meistä todellakin tuntuu, että teemme vain uudestaan ja uudestaan samoja vanhoja asioita. Mikään ei tunnu muuttuvan, vaikka kuinka yritämme. Aivan kuin meidät olisi unohdettu keskelle ei mitään. Mutta se ei ole totta. Jumala tietää tarkalleen missä olet ja mitä elämässäsi tapahtuu. Hän on valmiina auttamaan. Sinun tarvitsee vain pyytää apua. Älä anna pelon pitää sinua jumiutuneena. Anna Jumalan armon vapauttaa sinut.

Sillä, tiedätkös, minä olen huomannut, että vain Jeesus voi auttaa minut pulasta. Usein mitättömyyden ja toivottomuuden tunteet pitävät meidät jumiintuneina. Olemme väsyneitä ja pelokkaita, emmekä näe ulospäääsyä tilanteestamme. Tunnemme itsemme uupuneiksi, toivottomiksi, jumiutuneiksi. Mutta silloin unohdamme, että jumissa oleminen ei ole Jumalan suunnitelma lapsilleen. Jumala haluaa sinulle enemmän.

Sinun tarvitsee vain pyytää apua

Mikä Jumalan suunnitelma sitten on? Jumala haluaa pelastaa lapsensa häviöiden ja itsesyytösten noidankehästä. Hän haluaa meidän olevan todella vapaita Kristuksessa. Sillä kun elämme Jeesuksessa, menneisyytemme tai edes nykyisyytemme ei enää määrittele meitä. Sen sijaan Kristus määrittelee meidät. Ja hän sanoo meidän olevan Jumalan kallisarvoisia lapsia, jotka ovat armahdettuja, rakkaita ja arvollisia. Tämä muuttaa kaiken, eikö totta?

Älkää enää menneitä muistelko,
älkää muinaisia miettikö!
Katso: minä luon uutta.
Nyt se puhkeaa esiin — ettekö huomaa?
Minä teen tien autiomaahan
ja joet kuivuuden keskelle.
(Jesaja 43:18-19)

Jeesus halajaa näyttää sinulle, että hän voi luoda uutta sinunkin elämässäsi. Sinun tarvitsee vain pyytää apua. Ja kun pyydät apua, huomaat, että Jumala vapauttaa sinut ajattelumalleista, jotka ovat pitäneet sinut jumissa. Ja hän ympäröi sinut voimaannuttavalla ja virkistävällä armolla. On ihmeellistä, miten kaikki tuntuu silloin uudelta, vaikka ulkoisesti kaikki on pysynyt ennallaan. Jumala todella voi auttaa sinua, jopa keskellä autiomaata. Hänen apunsa on todellista ja, mikä parasta, se toimii. Sinäkin voit kokea sen. Sinun tarvitsee vain pyytää apua.

 

Rakas Jumala,
Auta minua!
Olen jumissa keskellä ei mitään.
Tule ja pelasta minut!
Jätän pelkoni ja epäilyni ristin juurelle
ja pyydän sinua täyttämään minut armollasi.
Juurruta minuun uskoa, toivoa, rauhaa ja iloa.
Auta minua näkemään itseni ja tilanteeni sinun silmilläsi.
Luo uusi tie autiomaassani.
Näytä minulle armosi ja kunniasi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Rakas ystävä, kevät tekeää tuloaan, eikö olekin ihanaa? Sinunkin sydämeesi voi tulla kevät, sinun tarvitsee vain pyytää apua. Ja sitä saa! Jumalan armo ei lopu koskaan, se on joka armo uusi. Joten mikä sitten tilanteesi onkaan, pyydä apua, anna Jumalan raivata tie autiomaahasi! Ole suurenmoisesti siunattu, ystäväni. Jumala tekee työtään sinussa. Nyt se puhkeaa, etkö jo sitä huomaa?

15 thoughts on “Sinun tarvitsee vain pyytää apua

  1. Kiitos tekstistä, kosketti todella. Minullakin on ongelma, johon kaipaan kiihkeästi Jumalan apua. Rukoilen että asia selviää ja Hän näyttää minulle oikean tien.

    terv. Päivi

    1. Hei, Päivi! Kommenttisi oli joutunut jostain kumman syystä roskapostikansioon, siksi vasta nyt vastaan. Hyvä kuulla, että sanat saivat sinua koskettaa. Yhdyn rukoukseesi, suokoon hyvä Jumala sinulle avun ja johdatuksen, jota kaipaat. Ole suuresti siunattu!

  2. Hei! En pääse pakoon pakkoajatuksia. Rienaavia ja pahoja. Minulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Armahtaako Jumala enää. En saa apua, vaikka kuinka huudan. Suutun siitä joskus jopa Jumalalle ja sanon rumasti. Nyt pelkään, että hän hylkää minut.
    Voitko neuvoa ? Siunausta. T. Jaana

    1. Hei, Jaana! Kiitos viestistäsi. Voit olla varma, että Jumala ei koskaan hylkää sinua ja hän rakastaa ja armahtaa aina. Voit luottaa Häneen. Hän kestää kyllä kiukkusi ja huonon olosi. Välillä tosiaan tuntuu siltä, ettei Jumala kuule tai vastaa, sillä Hänen aikataulunsa on eri kuin meidän ja Hänen vastauksensakin voivat olla erilaisia kuin toivomme. Mutta siitä voit olla varma, että Hän rakastaa sinua ja Hän ei koskaan hylkää sinua.

  3. Rukouspyyntö
    Pyytäisin rukousta. Olen monisairas syvästi masentunut ja murheiden ja huolien saartama. Minulla sosiaalisten tilojen pelkoa ja vaikea käydä seurakunnissa. Minulla sairas lapsuus ja vanhemmat ja uskovan siskon kans riitoja, vaikea ja yksinäinen avioliitto. Lapset niin maailmassa, aut Jeesus.Jeesus auttasit minua

    1. Hei, Leila! Kiitos viestistäsi, mielelläni rukoilen puolestasi. Voit olla varma, että myös sinun rukouksesi kuullaan, hän ei jätä sinua tai hylkää sinua. Ole suuresti siunattu!
      Rakas Taivaan Isä, tuon eteesi Leilan ja hänen tilanteensa. Kiitos, että sinä tunnet Leilan ja tiedät, mitä hän tarvitsee. Ympäröi hänet armollasi ja rakkaudellasi. Virkistä häntä Hengelläsi ja anna hänen tuntea läsnäolosi. Kosketa myös hänen perhettään, vedä heitäkin puoleesi. Vahvista Leilaa ja anna hänelle uskallusta mennä seurakuntaan tai johdata hänelle muuten uskovien yhteyteen. Anna hänen ymmärtää, että hän riittää ja että rakastat häntä suuresti juuri sellaisena kuin hän on. Siunaa ja varjele, johdata ja ohjaa kaikessa. Tätä rukoilemme Jeesuksen nimessä, Aamen.

      1. Minulla pn paha hyperventilatio, joka invalidisoi minua pahasti. Olen rukoillut paljon, että Jumala ottaisi sen pois minusta. En vielä ole saanut apua siihen! 🙁

        1. Hei, Ritva! Rukoilen kanssasi, että saisit kokea sellaista Jumalan rauhaa aina ja kaikkialla, että nämä hyperventilaatiokohtaukset häviäisivät taivaan tuuliin. Sinä olet Jumalalle rakas ja Hän pitää sinusta huolen. Joten lepää Isän sylissä! Ole suuresti siunattu!

  4. Hei, voitko rukoilla kanssani kun olen peloissani? Minua huolettaa kovasti poikani asiat , hän on ahdisunut asioista, jota joutunut kohtaamaan aiemmin. Rukoilen, että Jeesus kuulee ja näyttää tien, mitä kulkea pelkäämättä, vahvista poikaani.

    Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen.

    1. Rukoilen ilman muuta (ja pahoittelut vastauksen viipymista, oli eksynyt hyväksymispyyntöihin). Mutta onneksi Jumala kuulee aina!
      Rakas Jumala, tuon eteesi Liisan ja hänen poikansa. Auta heitä siten, miten he tarvitsevat. Sinä tiedät. Kiitos siitä. Ympäröi heidät armollasi ja rakkaudellasi. Johdata! Siunaa täsmäsiunaksin. Jeesuksen nimessä, Aamen.
      Iloa ja siunausta. Kyllä Jumala kuulee sydämesi rukoukset.

  5. Pyydän rukousapua. Olen peloissani, olen tehnyt vääriä asioita joita kadun, ja tuntuu etten onnistu missään. On kuin olisin luotu epäonnistumaan. Haluan jättää alkoholin elämästäni ja keskittyä perheeseeni. Auta minua. Haluan löytää Jumalan ja Jeesuksen, ja armon tähän elämään.

    1. Rakas Emma, Jumala kuulee rukouksesi ja hän antaa sinulle anteeksi katumasi asiat. Älä niitä enää muistele. Ota vastaan kaikki se armo ja rakkaus, mitä Jumala haluaa sinulle antaa. Älä nojaa omaan voimaasi, vaan ota joka päivä vastaan Jumalan armovoima vastustaa kiusauksia. Sinä et pysty, mutta Jumala pystyy. Iloitse siitä ja lähde rakentamaan uutta Jeesuksen kanssa. Ole suuresti siunattu!

  6. Hei,minä kärsin kovasti terveyteni kanssa,minulla on paha lääkevaurio joka sekoitti aivotoimintani täysin,olen myös ollut new age asioissa mukana,en ymmärtänyt sen olevan väärin,pelkään ettei Jeesus ja Jumala auta minua kun emme ole miesystäväni kanssa naimisissa,asumme yhdessä kun olen niin sairas etten pärjää nyt yksin.Rukoilen kaavamaisesti pelkojani ja toistan niitä monta kertaa päivässä esim.psykoosin pelko on järkyttävä lääkevaurion ja tämän järkyttävän tuskan ja traumojen vuoksi,ja pelkään että ellen toistele samoja asioita niin minua ei auteta.Olen todella huonossa kunnossa,ja lääkkeen jäljiltä on pakkoajatuksia ja kaikkea hirveää.pelkään että tekemieni syntien tähden en saa apua,ja emme voi yhtäkkiä vaan mennä naimisiinkaan.voitko antaa minulle jotain vinkkiä miten rukoilla apua? ❤️

    1. Hei, Riikka! Ensinnäkin pahoittelut vastauksen viipymisestä. Ei johdu sinusta/viestistäsi, vaan siitä, etten aina huomaa näitä kommentteja. Kiitos kärsivällisyydestäsi.
      Tiedatkö, että meillä on rakastava Jumala, joka haluaa meille hyvää? Jos sinä pyydät syntejäsi anteeksi, Jumala antaa ne anteeksi ja voit vastaanottaa synninpäästön ja unohtaa ne. Jumala on luvannut tehdä näin, voit luottaa hänen lupaukseensa. Kyllä Jeesus auttaa sinua. Iloitse siitä ja kiitä siitä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö meillä edelleen olisi elämässä hankaluuksia. Mutta Jumala tietää ne ja tuntee meidät ja hän aivan varmasti auttaa ja vie meitä eteenpäin. Joten älä usko vastustajamme valheisiin, ettet olisi tarpeeksi hyvä tai Jeesus ei sinua rakastaisi. Sillä Jeesus rakastaa sinua ja haluaa sinulle hyvää. Ja ei se naimisiinmenokaan yhtään hullumpi idea ole! Iloa ja siunausta sinulle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *