kristityn elämä

Tervemenoa 2020

Tervemenoa 2020

Oletko sinä valmis uuteen vuoteen? Minä olen ainakin valmis sanomaan hyvästit vuodelle 2020. Tervemenoa, eikö vain? 2020 on ollut vuosi, jota emme helpolla unohda. Minulla oli suuret odotukset sitä kohtaan, mutta unelmani särkyivät. Kuitenkin olen kiitollinen. Sillä olen oppinut paljon tänä vuonna, niin varmaan sinäkin. Ja eniten olen kiitollinen siitä, että Jumala on hyvä, ihan koko ajan.

Hyvä on Herra,
turvapaikka hädän päivänä,
hän tuntee ne, jotka luottavat häneen.

(Nahum 1:7)

Vuosi 2020 on opettanut meille, mikä on tärkeää (terveys, perhe, ystävät) ja mikä ei ole, ja mikä on se kaikkein tärkein asia, mitä ilman emme pysty elämään (Jumala).

Tarvitsemme Jumalaa aivan kuten tarvitsemme happea. Jos meillä on Jumala, meillä on kaikki, mitä tarvitsemme. Ja Jumala on luvannut olla aina kanssamme. Jopa pandemian aikana. Siksi me ylistämme häntä myös nyt.

Tervemenoa 2020

Joten, tervemenoa 2020! Ei sentään ihan niin nopeasti. Jotta voimme aloittaa hyvin, meidän tulee lopettaa hyvin. Meidän tulee puhdistautua vanhoista taakoistamme, jottemme raahaisi niitä mukanamme uuteen. Miten voimme sen tehdä? Pyytämällä anteeksi itsekkyyttämme, asennettamme, vastahakoisuuttamme. Sitten olemme valmiit jättämään menneisyyden taaksemme.

Paras tapa aloittaa uusi vuosi on luovuttaa se Jumalalle. Sillä Jumalalle antautuminen tuo siunauksia. Ja hänen tahtonsa on parasta meille kaikille. Me emme välttämättä ymmärrä sitä aina, mutta siitä huolimatta se on totta. Elämämme rankoista asioista voi tulla suurimpia siunauksia, kun elämme ne yhdessä Jeesuksen kanssa.

Joten käytä nämä vuoden viimeiset päivät laskemalla siunauksia elämässäsi ja kiittämällä niistä Jumalaa, pyytämällä anteeksiantoa ja luovuttamalla suunnitelmasi vuodelle 2021 Herran haltuun. Sitten olet todellakin valmis hyvästelemään vuoden 2020 ja toivottamaan vuoden 2021 tervetulleeksi. Ja usko pois, koet suurta iloa ja rauhaa tehdessäsi niin.

Rakas Jumala,
Tulemme eteesi painavine taakkoinemme tältä vuodelta,
jätämme ne ristisi juureen.
Anna meille anteeksi,
anna anteeksi niin negatiiviset asenteemme, valituksemme kuin itsekkyytemme.
Pese meidät puhtaaksi,
luo meihin puhdas sydän.
Kiitämme läsnäolostasi elämässämme.
Me kiitämme perheestämme ja ystävistämme,
kiitos myös suljetuista ovista ja elämämme haasteista,
tee meistä enemmä kaltaisiasi.
Luovutamme myös uuden vuoden sinulle,
tapahtukoon sinun tahtosi meissä ja meidän kauttamme.
Avaa oikeat ovet, sulje väärät.
Ohjaa, auta, siunaa suunnitelmiesi mukaisesti.
Jeesuksen kalliissa nimessä ja veressä,
Aamen

P.S.

Odotatko sinä innolla uutta vuotta? Tätä vuotta ei kyllä paljonkaan kaivata, mutta opit siitä kannattaa ottaa mukaan ja taakat jättää ristin juurelle. Ole suuresti siunattu, ystäväni, kun mietiskellen ja rukoillen teet tiliä tästä vuodesta ja valmistut uuteen vuoteen. Jumalan on kanssasi nyt ja hän on jo valmistanut uuden vuoden, joten saamme turvallisesti käydä siihen. Siunattua uutta vuotta sinulle!

7 thoughts on “Tervemenoa 2020

  1. Kiitos lohdullisesta kirjoituksesta, se antaa toivoa mietteisiini, jospa Jumala kuulee minuakin. Vuoden 2020 loppu käänsi elämäni ylösalaisin. Astun uuteen vuoteen rikkinäisenä ja pelokkaana. Menen reilun viikon päästä isoon syöpäleikkaukseen. Välillä ahdistaa ja olen pohjamudissa; välillä yritän ajatella kaikkea hyvää, mitä elämässäni on. Ahdistavina hetkinä muistelen lääkärin ja hoitajien sanoja ”tämä on hoidettavissa” ja ”sinä selviät”. Kuitenkin suurinta lohtua ahdistuksessa antaa ajatus, että Jumala on kanssani ja ehkä jonain päivänä selviää, miksi nämä askeleet on annettu kuljettavakseni. Yritän pitää mieleni positiivisena ja toiveikkaana ja operaation jälkeen keskittyä toipumiseen. Jätän taakkani Vapahtajamme ristin juureen. Otan kiitollisena vastaan kaikki esirukoukset, joita puolestani rukoillaan.

    1. Kiitos, Liisa, kommentistasi ja jakamisestasi. Huomasitko jo kaimasi ihanan viestin sinulle? Aivan mahtavaa, että tänne tulee yhteisöllisyyttä. Tiedä, että rukoilemme puolestasi.
      Kaikki uusi toki pelottaa, mutta Jeesuksen kanssa olet kiinni toivossa ja ilossa, joita ei voida ottaa pois. Ryömi Jeesuksen sylihoitoon ja anna parantavan armon koskettaa niin hoitajien ja lääkärien käsien kautta kuin suoraan Pyhän Hengen säteiden kautta. Ole suuresti siunattu, Liisa. Rukoukset kantavat sinua! <3

      1. Kiitos Mari-Anna❤ Siunausta oli löytää blogisi ja toivoa tuovat tekstisi. Pyydän Jeesusta ottamaan minut syliinsä ja kannattelevan tämän vaikean ajan läpi🙏

  2. Hei, rakas kaima!

    Olen käynyt läpi saman, mihin sinä nyt olet menossa.
    Silloin sain sanan: Suurin siunaus elämän vaikeuksiin tulee Jumalan kiittämisestä !
    Ja todella, kun kiitin tilanteesta, johon olin joutunut, rauha levisi mieleeni ja tunsin, että minua kannetaan❤️
    Tuosta on kulunut helmikuun alussa 19v.
    Voin hyvin ja tiedän, että Jeesus on kanssani lupauksensa mukaan .
    Me kuljemme päivä päivältä kohti parempaa huolimatta siitä, mitä ympärillämme tapahtuu!
    Toivon sinulle voimia ja luottamusta meitä rakastavaan Herraamme!
    Hän, jolla on kaikki valta, on joka hetki kanssasi. Hän tuntee tulevan ja on vastassa, siis älä pelkää tulevaa, Herra on jo huomisessa !
    ❤️Lämmöllä Maija Liisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *