kristityn elämä

Tulevaisuus Jumalan kanssa

Tulevaisuus Jumalan kanssa, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke

Meillä on enää muutama päivä tätä vuotta jäljellä. Mitä sinä siitä ajattelet? Tämä vuosi on ollut vaikea, joten hyvästejä ei siksi ole vaikea heittää, vai mitä? Mutta meillä ei ole aavistustakaan siitä, mitä uusi vuosi tuo tullessaan. Siksi se saattaa tuntua vähän pelottavaltakin – olenko oikeassa? Mutta tiedä, mikään ei ole pelottavaa Jumalan kanssa. Ilman häntä tulevaisuus on pelottava. Mutta tulevaisuus Jumalan kanssa on mitä parhain.

Jumalan kanssa olen valmis mihin tahansa. Katsos, meillä voi olla ongelmia läjittäin ja elämämme voi olla hyvin hämmentävää, mutta Jumalalla ei näin ole. Corrie ten Boomin sanoin ”Jumalalla ei ole ongelmia, vain suunnitelmia.” Ja se on totta myös meidän kohdallamme, kun elämme Jumalan kanssa. Tulevaisuus Jumalan kanssa on siis varma.

Se teistä, joka pelkää Jumalaa,
kuulkoon Herran palvelijan sanaa.
Joka kulkee syvällä pimeydessä
ilman valoa,
luottakoon Herran nimeen
ja turvautukoon Jumalaan.

(Jes. 50:10)

Sillä ei ole väliä kuinka pimeä maailma on tai kuinka sumuiselta tulevaisuutesi näyttää, Jumala on kanssasi. Jumala näkee pimeässä, eikä Jumalalla ole ongelmia, vain suunnitelmia. Hän paljastaa ne meille, kun on niiden aika. Voimme luottaa häneen ja hänen hyvyyteensä. Tulevaisuus Jumalan kanssa on parasta meille jokaiselle.

Tulevaisuus Jumalan kanssa

Ann Voskamp kirjoittaa: ”Joskus haluamme suurempaa selkeyttä, kun tarvitsemme syvempää luottamusta. Elämä on aina selkeämpää, kun etsiydyt lähemmäs Häntä ja näet elämäsi puhtaan Jumalan rakkauden kautta. Mikään edessäsi oleva ongelma ei ole verrattavissa takanasi olevan Henkilön voimaan.”

Jumalalla ei ole ongelmia ja hän on paljon suurempi kuin sinun ongelmasi. Joten kun elät Jumalan kanssa, sinulla ei myöskään ole ongelmia (kunhan muistat antaa ne hänelle). Jos haluat tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, etsi Jumalaa. Hän tietää kaiken ja hän on kaikki, mitä tarvitset.

Mitä lähemmäs Jumalaa pääset, sitä selkeämmin näet elämäsi ja sitä vähemmän pelottavalta tulevaisuutesi näyttää. On ihmeellistä, kuinka se toimii, mutta se toimii. Jumalan kauneus, voima ja rakkaus ovat hämmästyttäviä. Ja niin on myös tulevaisuutesi Jumalan kanssa.

Rakas Jumala,
Kiitos, ettei sinulla ole ongelmia, vain suunnitelmia.
Tuomme ongelmamme, pelkomme ja hämmenyksemme ristin juurelle.
Luo niistä jotain kaunista.
Valmista tie meitä varten, näytä meille tie, ole itse meille tie.
Annamme itsemme, elämämme ja tulevaisuutemme sinulle, Herra.
Käytä meitä kunniaksesi, siunaa meitä parhaaksi katsomallasi tavalla.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Eikö olekin hämmästyttävää, kuinka hyvä meillä on Jumalan kanssa? Rakastan Jumalan kanssa matkaamista. Ei ole mitään syytä pelkoon, kun olemme Jumalan kanssa. Hän tietää, mitä tekee, jä hänen suunnitelmasta jokaista meitä varten on hyvä. Meidän ei siis tarvitse tietää, mitä tapahtuu. Tiedämme, että elämme tahi kuolemme, olemme Jumalan kanssa. Ja edessäpäin odottaa parempia asioita kuin taaksemme jätämme. Joten elä Jeesuksessä ja hänen armossaan ja rauhassaan. Ja nauti tulevaisuudestasi Jumalan kanssa! Siunattua uutta vuottta sinulle, rakas ystäväni!

Kuv: Ben Griffiths / Unsplash

9 thoughts on “Tulevaisuus Jumalan kanssa

  1. Kiitos kirjoituksesta!
    Kiitos tämän vuoden blogeista, ovat niin rohkaisevia ja kannustavia. Yhteys Jumalaan on paras elämäntapa.
    Voi hyvin sinä ja perheesi!
    Siunattua tulevaa vuotta!

    1. Kiitos, Ulla! Ihanaa kuulla, että näillä blogeilla on lukijoita ja ne saavat koskettaa. Yhteys Jumalaan on todellakin parasta, mitä on. Runsasta Jumalan siunausta myös sinulle!

  2. Olipas taas niin rohkaisevaa tekstiä! Luin eilen yhdestä englanninkielisestä hartauskirjasta, josta vaivalloisesti sanakirjan kanssa itselleni vihkoon tekstejä käännän, tekstin yllättävästä ilosta. Se kai sai minut toivomaan ja rukoilemaan, että sellaista saisin minäkin kokea. Tuntuu kuin jokin ”säätönappula” olisi jumittunut jonnekin nollan alle. En kaipaa mitään tavaraa tms., vaan sitä sisäistä iloa, olosuhteista riippumatonta.

    1. Kiitos, Metsäntyttö! Sisäistä iloa kannattaakin rukoilla ja sitä kohti arjessa pyrkiä. Kiitollisuuspäiväkirja on yksi hyvä työkalu tässä. Ole suuresti siunattu, ystäväni. Saakoon Jumalan ilo kuplia sinussa ja antakoon Jumalan sinulla yltäkylläisesti kaikkea tarvitsemaasi hyvää!

  3. Tulevaisuus Jumalan kanssa!
    Tämä on se tie, josta blogissasi niin aidosti kerroit.
    Tämä tie on se mitä on kuljettava Jumalan Siipien suojassa. Se tie perille vie, vaikka on kivikkoinen.
    Kiitos blogeistasi, jotka ovat lohdutuksena tuottaneet uskoa ja luottamusta.
    Siunattua Uutta Vuotta sinulle Mari ja muille blokiasi lukeville!
    Jaksetaan rukouksin 🙏

    1. Kiitos, Tarja, lämpimistä sanoistasi. Ihanaa, että tämä blogi voi olla osaltaan rohkaisemassa ja viitoittamassa oikealle tielle. Ja nimenomaan rukouksin, uskoen, luottaen, Jumalan armon varassa me jaksamme eteenpäin. Oikein siunattua uutta vuotta myös sinulle!

  4. Kiitos tästä blogistasi ja kirjoituksistasi.❤ Löydän täältä niin usein lohdutusta juuri silloin, kun tunnen olevani pohjalla ja että en jaksa enää. Taistelen syöpäsairauden kanssa ja välillä itken kipujani, ahdistustani ja pelkojani ja etsin Jeesuksen viitan lievettä johon koskea.
    Sinun kirjoituksistasi löytyy armoa ja iloa, jotka antavat toivoa, vaikka ei mitään muuta sillä hetkellä jaksaisikaan ajatella.
    Siunattua uutta vuotta sinulle Mari-Anna, kuten kaikille blogisi seuraajille.❤🙏 Sydämestäni rukoilen, että tuleva vuosi olisi parempi kuin tämä päättyvä.🙏

    1. Kiitos, Liisa, kommentistasi. Hienoa, että olemme saaneet taivaltaa kanssasi tänä vuonna. Tiesitkö, että pelkkä Jeesuksen nimi on hyvä rukous silloin, kun emme jaksa. Siinä on voimaa ja se tuo avun. Taistele Jeesuksen kanssa, ilon ja kiitoksen kanssa, niissä on sinulle taivaallinen apu hädän hetkellä. Olet rukouksissamme, tiedä, ettet ole yksin. Jeesus on kanssasi, hän nostaa ja kantaa sinua silloin, kun et itse jaksa. Ole suuresti siunattu, ystäväni. Pyydän sinulle parantavaa armoa, ylimaallista rauhaa, väkevää toivoa ja iankaikkista iloa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *