uskossa kasvaminen

Jumala herättää henkemme johdattaakseen meitä

Jumala herättää henkemme johdattaakseen meitä

Saatamme usein miettiä, miten Jumala oikein meitä johdattaa tai kuinka voimme tietää, mikä on Jumalan tahto, eikö vain? Teemme siitä usein monimutkaisempaa kuin se onkaan. Kun olemme virittyneet Jumalan taajuudelle, hän herättää meidät haluamaan sitä, minkä hän haluaa meidän tekevän. Jumala herättää henkemme johdattaakseen meitä. Aivan kuten hän teki Esran aikoina.

Silloin Juudan ja Benjaminin sukujen päämiehet ja papit ja leeviläiset valmistautuivat matkaan, kaikki, joiden hengen Jumala herätti, miin että he päättivät lähteä rakentamaan Herran temppeliä Jerusalemiin. (Esra 1:5, Raamattu Kansalle -käännös)

Jumala herättää henkemme johdattaakseen meitä

Entä kuinka voimme olla niitä, joiden hengen Jumala herättää? Helposti. Pysymällä Jeesuksessa. Päivittäin. Entä miten se sitten tapahtuu? Rukoilemalla, lukemalla Raamattua, olemaan uskollisia vähässä. Kun sydämemme ovat virittyneet kuuntelemaan Jumalan ääntä, hän pystyy johdattamaan meitä ilman, että edes tiedostamme sitä.

Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa. (Fil.2:13)

Jumala muuttaa meitä, meidän ajatusmallejamme, asenteitamme, uskoamme enemmän hänen kaltaisekseen. Hän rohkaisee, kannustaa ja motivoi meitä sydämessämme, hän antaa halun ja voiman tehdä hänen tahtonsa mukaisesti. Eli Jumala herättää henkemme johdattaakseen meitä.

Olen aina halunnut olla tällainen ihminen, jonka hengen Jumala herättää, entäpä sinä? Pyhä Henki herättää meissä halun kuulla Jumalan äänen. Kääntyessämme sitten Jumalan puoleen, hän tekee loput. Yksinkertaista, kaunista, tehokasta. Joten voimme lopettaa murehtimisen. Kaikki on Jumalan hallussa. Kun pysyttelet Jumalan taajuudella, kaikki on hyvin.

Rakas Jumala,
Sinä olet ihmeellinen.
Me ylistämme sinua, rakastamme sinua, siunaamme sinua ja me haluamme olla niitä ihmisiä, joiden hengen sinä herätät johdattaaksesi heitä, sillä tiedämme, että se on meillekin kaikkein parasta.
Siunaa meitä tahtosi mukaisesti,
käytä meitä kunniaksesi ja toisten parhaaksi.
Jeesuksen nimessä rukoilemme,
Aamen

P.S.

Eikö ole ihanaa, miten täydellisesti Jumala huolehtii meistä? Muista kuitenkin, että tämä ei tarkoita sitä, ettet tekisi yhtään mitään. Sinun tärkein velvollisuutesi – ja suurin etuoikeutesi – on pysytellä jatkuvasti Jumalan taajuudella. Nauti hänen läsnäolostaan ja opi tuntemaan hänet läheisesti. Ole suuresti siunattu, ystäväni!

Valokuva Nick Fewings / Unsplash.

4 thoughts on “Jumala herättää henkemme johdattaakseen meitä

  1. Kiitos jälleen sanoistasi ja blogista. Jeesuksen seurassa pysyminen on aina vähän helpompaa kun paimen on näkyvillä (sanassa ja sakramenteissa) ja ympärillä olevat lammaslauman jäsenet huolehtivat siitä, että pysytään yhdessä ja suunta on sama.

  2. Hei!
    Olipa hyvä blogi.
    Kuinka turvallista on olla, kun olemme Jumalan johdatuksessa ja luotamme , että Hän johtaa elämäämme.
    Tämä oli lohduttava ja tästä on turvallista jatkaa tätäkin päivää
    Kiitos sinulle!
    Tarja

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *