kristityn elämä

Jumala huolehtii sinusta

Jumala huolehtii sinusta - mariannastalnacke.comJotkut ihmiset eivät usko Jumalan huolenpitoon. Minä uskon. Toiset taas ajattelevat Jumalan tekevän heistä rikkaan. Olen tästäkin eri mieltä. Jumala ei lupaa Raamatussa antavansa sinulle kaiken minkä haluat. Mutta Jumala on luvannut pitää meistä huolta ja antaa meille sen minkä tarvitsemme. Siinä on suuri ero. Jumala antaa meille mitä tarvitsemme, ei sitä mitä haluamme.

Minun Jumalani on Kristuksen Jeesuksen tähden antava teille taivaallisen kunniansa rikkaudesta kaiken, mitä tarvitsette. (Fil. 4:19)

Jumala lahjoittaa pelastuksen

Kaikkein suurinta huolenpitoa Jumala osoittaa lahjoittamalla meille pelastuksen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksen ristinkuolema muuttaa kaiken, sillä ei ole muuta tapaa tehdä meidät Jumalalle kelpaaviksi. Me emme siihen pysty, voimme pelastua vain yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Pelastus on Jumalan lahja meille, me emme voi sitä mitenkään ansaita. Jumala tarjoaa meille pelastuksen ja se on hänen ideansa alusta loppuun.

Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. (Hepr. 1:3)

Pelastus ei jää ainoaksi asiaksi miten Jumalan meistä huolehtii. Jumala pitää meistä huolta, siunaa ja varjelee meitä suunnitelmansa mukaisesti. Me emme välttämättä näe miten Jumala meistä huolehtii, mutta se on kuitenkin siitä huolimatta totta. Jumala ei ole niinkään kiinnostunut materiaalisesta hyvinvoinnista, mutta hän jakaa runsaaasti hengellisiä siunauksia kaikille, jotka uskovat Jeesukseen. Jumala antaa meille ylitsevuotavan runsaasti hänen rauhaansa, rakkauttaan, armoaan, iloaan, toivoaan, voimaansa, viisauttansa ja mitä tahansa muuta me tarvitsemme päästäksemme perille taivaaseen. Meillä on todella hyvä taivaallinen isä, voit olla aivan varma, että Jumala huolehtii sinusta.

Mitä me kaikkein eniten tarvitsemme

Mitä sitten tarvitsemme eniten uskon matkallamme? Me tarvitse itse Jumalaa, me tarvitsemme Jeesusta. Siksi meitä kutsutaan rukoilemaan, viettämään aikaa Jumalan kanssa. Sillä me tarvitsemme eniten maailmassa juuri Jumalan läsnäoloa. Emme välttämättä ymmärrä sitä, mutta Jeesuksessa meillä on kaikki mitä tarvitsemme. Kun Jeesus on kanssamme, taivas on jo sisällämme.

 

Rakas Jumala,
Anna meille anteeksi ajatellessamme,
ettet sinä pysty pitämään meistä
tai että sinun pitäisi antaa meille kaikki haluamamme.
Avaa hengelliset silmämme näkemään huolenpitosi.
Kiitos, kun tarjoat meille pealstustien Jeesuksessa
ja kiitos, että olet aina kanssamme,
sillä SINÄ olet se, mitä eniten tarvitsemme.
Auta meitä joka päivä nauttimaan läsnäolostasi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Uskotko sinä, että Jumala huolehtii sinusta? Miten hän sen tekee? Iloitse siitä, että Jumala haluaa antaa sinulle kaiken tarvitsemasi, jopa itsensä. Opi nauttimaan Jumalan läsnäolosta elämässäsi. Siinä saat kohdata taivaan jo täällä maan päällä.

4 thoughts on “Jumala huolehtii sinusta

  1. Kiitän koko sydämestäni Herra, kun sain lukea blogistasi Uusi tie – lehdestä!olen ilolla lukenut jo joitain blogejasi. Ne ovat todella uskoa vahvistavia elämän sanoja! Mannaa!

    Onko sinulle jotain, mitä sanoa vakavasti masentuneelle, puoli vuotta sitten ainoan lapsensa menettäneelle, joka kapinoi tapahtunutta ja elämäänsä vastaan eikä jaksa ottaa mitään uutta vastaan?
    Olen jo eri tavoin yrittänyt rukoilen kohottaa ja kehottaa häntä kääntymään Jeesuksen puoleen, mutta ilmeisesti syvä surumasennus ja katkeruus tapahtuneen johdosta ovat esteenä.
    Ehkä on vain kärsivällisesti tuotava yhä uudelleen toista mahdollisuutta eli Jeesusta esille.
    Lainaan hänelle jotain Usko ja kontrolli blogistasi ja annan blogiosoitteesi.

    Kiitos Jeesukselta sinusta! Siunausta kaikille elämäsi osa-alueille!

    Päivikki

    1. Hei, Päivikki! Kiitos kommentistasi ja rohkaisevista sanoistasi. Silloin kun ihminen on syvällä masennuksen silmässä, hän ei ehkä ole kovin vastaanottavainen. Mutta älä aliarvioi rukouksen voimaa! Jumala tekee hänessä työtään, joka saa aikanaan kantaa hedelmää.

      Minua lohduttaa suuresti se, ettei tässä ole kaikki, tämä maailma ei ole loppu. Vaikka tässä maailmassa näyttää miten kurjalta tai mahdottomalta tahansa, parempaa on tulossa. Ja ei Jumala säikähdä meidän masennustamme, katkeruuttamme tai pimeyttämme, Hän ei jätä meitä koskaan, vaan silloin kun olemme heikoimmillamme, Hän kantaa meitä. Jumalan armo on ylösnousemusvoima meissä. Sen varassa jaksamme, vaikkemme itse jaksaisikaan.

      Kiitos siunauksistasi, Päivikki. Niitä me kaikki tarvitsemme. Iloa ja siunausta myös sinulle!

  2. Hei, Päivikki! Kiitos kommentistasi ja rohkaisevista sanoistasi. Silloin kun ihminen on syvällä masennuksen silmässä, hän ei ehkä ole kovin vastaanottavainen. Mutta älä aliarvioi rukouksen voimaa! Jumala tekee hänessä työtään, joka saa aikanaan kantaa hedelmää.
    Minua lohduttaa suuresti se, ettei tässä ole kaikki, tämä maailma ei ole loppu. Vaikka tässä maailmassa näyttää miten kurjalta tai mahdottomalta tahansa, parempaa on tulossa. Ja ei Jumala säikähdä meidän masennustamme, katkeruuttamme tai pimeyttämme, Hän ei jätä meitä koskaan, vaan silloin kun olemme heikoimmillamme, Hän kantaa meitä. Jumalan armo on ylösnousemusvoima meissä. Sen varassa jaksamme, vaikkemme itse jaksaisikaan.
    Kiitos siunauksistasi, Päivikki. Niitä me kaikki tarvitsemme. Iloa ja siunausta myös sinulle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *