uskossa kasvaminen

Nupullaan olevia lupauksia

Nupullaan olevia lupauksia, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
 Georg Eiermann / Unsplash

Varmaankin me kaikki haluamme kasvaa uskossamme. Mutta joskus tuntuu, ettei mitään kasvua tapahdu. Ole huoleti, kun pysyt Jeesuksessa, Pyhä Henki jatkaa työtään sinussa ja kasvua tapahtuu, vaikket sitä itse huomaisi. Sillä se nimenomaan on Kristuksen työtä sinussa. Mutta voihan Raamatun eri kehotusten lukeminen kieltämättä olla hieman musertavaa luettavaa. Joten ota vastaan tämä rohkaisun sana. Kun elät Kristuksessa, kaikki käskyt ovat nupullaan olevia lupauksia kuten Bruce Milne sanoo kirjassaan Know the Truth.

Tämä on aivan uusi tapa nähdä Raamatun käskyt. Me emme pysty, mutta Kristus meissä pystyy. Kaikki Raamatun kehotukset ovat Jumalan upeita lupauksia kaikille, jotka ovat Kristuksessa. Kerran sinä tulet pystymään tekemään kaiken, minkä Jumala meiltä vaatii. Joten kaikki käskyt ovatkin samall nupullaan olevia lupauksia. Jeesuksen tullessa takaisin Jumalan aloittama työ meissä on saatu päätökseen. Siihen asti olemme armollisesti keskeneräisiä.

Minä luotan siihen, että Jumala, joka on teissä aloittanut hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä. (Fil. 1:6)

Nupullaan olevia lupauksia

Tästä syystä voimme lukea Raamattua uusin silmin. Meidän ei tarvitse vajota epätoivoon lukiessamme Raamatusta ”sinun tulee…”. Nämä käskyt ovatkin nupullaan olevia lupauksia meille ja voimme jo ylistää Jumalaa, että hän tekee työtään, jotta kaikki nämä toteutuvat kerran meissäkin. Pyhä Henki voimaannuttaa meitä kasvamaan uskossamme ja pyrkiessämme jo nyt tekemään, mitä Jumala meiltä pyytää.

Kaikki käskyt ja kehotukset Raamatussa ovat siis nupullaan olevia lupauksia kaikille meille. Kerran vielä pystymme täyttämään ne kaikki. Siihen asti jatkamaan armossa elämistä ja uskossa kasvamista. Kukaan ei pysty omin voimin täyttämään kaikkia Jumalan vaatimuksia, mutta Jumalan armoa ja toivoa riittää yltäkyllin kaikille. Jumala voi muuttaa sinut ja elämäsi. Ja hän saattaa tämän muutostyön loppuun sinussa Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä.

Rakas Jumala,
Kiitos, että annat meille kaiken, mitä tarvitsemme kasvaaksemme uskossamme.
Me emme koskaan pystyisi omin voimin toteuttamaan käskyjäsi.
Joten sinä lähetit meille Jeesuksen tuomaan meille armoa armon päälle tehdäkseen meidät sinulle kelpaaviksi.
Ja nyt tarjoat meille Pyhän Hengen apua kasvaaksemme armossa.
Kiitos, ettet hylkää meitä vaan voimaannutat meitä armollasi, ja että kaskysikin ovat nupullaan olevia lupauksia, annat meille toivoa toivon päälle.
Rakastamme sinua ja ylistämme sinua.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Emmekö olekin siunattuja? Jopa kaikkein pelottavimmat vaatimukset Raamatussa ovat itse asiassa nupullaan olevia lupauskia. Tämä antaa meille kaikille toivoa. Jumala ei ole lopettanut työtään meissä. Sen sijaan hän tekee väsymättä työtään meissä ja meidän kauttamme ja hän varmistaa, että jokainen joka häneen uskoo pääsee perille asti. Joten ole siunattu, rakas ystäväni. Jumala on kanssasi joka päivä taivaaseen asti!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *