uskossa kasvaminen

Pukeudu voimaasi, jonka Jumala sinulle antaa

Pukeudu voimaasi, jonka Jumala antaa, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
Artem Beliaikin / Unsplash

Elätkö sinä Jumalan lapsena? Vai vieläkö välttämättä haluat ohittaa Jumalan sinulle tarkoittamat lahjat? Tämä saattaa kuulostaa hassulta, mutta usein kieltäydymme Jumalan siunauksista, kun joko ajattelemme, että emme ansaitse niitä tai emme halua toisten tulevan kateellisiksi niistä. Hullua, eikö totta? Ketä muka me olemme hylätäksemme mitään, mitä Jumala meille haluaa antaa? Jumala tietää parhaiten, joten meidän tulisi sanoa ”kyllä, kiitos!” kaikkeen, mitä hän meille suosittelee. Joten pukeudu voimaasi, jonka Jumala haluaa sinulle antaa ja elä kuten Jumalan lapsen sopii.

Herää, Siion, herää,
pukeudu voimaasi,
pue yllesi loistavat vaatteet,
pyhä kaupunki, Jerusalem!

(Jes.52:1)

Jumala on valmistanut loistavan tulevaisuuden, johon pääset uskon (jonka Jumalan on sinulle antanut) avulla. Ota vastaan kaikki lahjat, jotka Jumala haluaa sinulle antaa. Mutta muista, ettei Jumala anna niin kuin maailma antaa. Jumalan lahjat ovat hengellisiä ja siksi ne pysyvät iankaikkisesti.

Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. 23Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää. (Ef. 4:22-24)

Pukeudu voimaasi, jonka Jumala sinulle antaa

Liian usein unohdamme hylätä vanhan minämme ja jatkamme oman voimamme käyttämistä. Ja kyllähän me kaikki tiedämme, etteivät omat voimamme kovin kauas kanna. Joten miksi ihmeessä sitten jääräpäisesti hylkäämme Jumalan voiman? Miksi emme laita pois vanhaa minäämme, kun kerran paljon parempaa on tarjolla?

Meidän tulee laittaa pois vanha minämme, eikä vain kerran elämässä vaan päivittäin. Joka aamu meidän tulee pukea yllemme uusi ihminen ja pukeutua voimaan, jonka vain Jumala voi antaa. Silloin olemme valmiit kohtaamaan, mitä tahansa päivä tuo tullessaan. Ja tämä muuttaa kaiken.

Jumala odottaa, että haluamme hänet. Ja hän odottaa, että annamme hänelle mahdollisuuden näyttää voimansa meidän elämässämme. Joten älä kieltäydy hänen rakkaudestaan. Äläkä pitäydy luottamasta häneen. Sen sijaan, pukeudu voimaasi ja iankaikkiseen toivoon, jotka Jumala sinulle antaa. Pue yllesi uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo. Sinun elämäsi tulee olemaan paljon siunatumpaa. Silloin elämäsi ei ole kiinni sinusta tai sinun kyvyistäsi, vaan elämäsi on kiinni Jumalasta ja hänen kyvyistään, joilla ei ole loppua.

Rakas Jumala,
Kiitos, että muistutat meitä, ettei meidän tulisi koskaan eikä mistään syystä kieltäytyä lahjoistasi.
Joten me sanomme tästä eteenpäin sinulle aina ”kyllä, kiitos”.
Kiitos, että haluat siunata meitä.
Pue yllemme voimasi ja anna meille iankaikkinen toivo.
Käytä meitä kunniaksesi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Me emme ole nöyriä kieltäytyessämme Jumalan lahjoista, vaan ylpeitä ja itsepäisiä. Joten lopetetaan tällainen pelleily. Sen sijaan pysytään avoimina Jumalan tahdon toteutumiselle elämässämme. Ihmetellään Jumalan voimallista toimintaa meissä ja meidän kauttamme. Jumala on valmistanut kirkkaan tulevaisuuden sinua varten. Ota se vastaan uskon avulla. Voit olla varma, ettet tule pettymään. Ole suuresti siunattu, ystäväni! Jumala on voimallinen ja hän on sinun kanssasi!

2 thoughts on “Pukeudu voimaasi, jonka Jumala sinulle antaa

  1. […] Me saamme voimamme Jumalalta rukoilemalla ja lukemalla Raamattua. Kun pysymme Jeesuksessa, Jumala voimaannuttaa meidät. Joka aamu antaudun Jumalalle ja annan hänelle kaiken, mitä olen ja mitä minulla on. Sitten pyydän hänen voimaansa, viisauttaan ja kaikkea muuta, mitä mahdollisesti tarvitsen. Tehdessäni näin, muistan, että minä pystyn tekemään kaiken, koska Jumala on kanssani ja vahvistaa minua pitkin päivää. […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *