kristityn elämä

Pelossa eläminen on vapaaehtoista

Pelossa eläminen on vapaaehtoista, kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
 Benjamin Davies / Unsplash

Tänään haluan muistuttaa meitä kaikkia siitä, että pelossa eläminen on vapaaehtoista Jumalan lapsille. Joskus ajattelemme, ettei meillä ole muuta vaihtoehtoa. Mutta Jeesuksessa meillä on. Joten älä elä ilman Jumalan lasten etuoikeuksia. Kun olemme Kristuksessa, me emme ole orjia, vaan me olemme Kaikkivaltiaan Jumalan perillisiä.

Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia. Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: »Abba! Isä!» (Room. 8:14-15)

Okei, sinä sanot. Mutta miten ihmeessä elämme ilman pelkoja? Tämä on erittäin tärkeää, eikö vain? Liian usein tämä jää hiljaiseksi tiedoksi ja on aivan liikaa ihmisiä, jotka eivät tiedä, miten elää pelottomasti. Joten minä kerron sinulle miten minä menettelen. Toivottavasti se voi siunata sinua uskon matkallasi.

Sinä päivänä sanotaan Jerusalemille:
– Älä pelkää, Siion,
älä anna kättesi hervota!
Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi,
hän on voimallinen, hän auttaa.
Sinä olet hänen ilonsa,
rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi,
hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.

(Sefanja 3:16-17)

Me tarvitsemme Jumalan apua, hänen armovoimaansa ja rakkauttaan karkottamaan pelkomme. Me emme pysty siihen, yritimme sitten kuinka kovasti tahansa. Mutta Jeesus pystyy, kun annamme hänelle vapauden tehdä niin. Tämä voi tuntua liian helpolta ollakseen totta. Mutta älä ohita tätä, vaan kokeile sitä ja tulet hämmästymään.

Pelossa eläminen on vapaaehtoista

Aamuisin antaudun Jeesukselle ja pyydän häntä sen päivän ja koko elämäni Herraksi. Iltaisin taas vapautan päivän aikana keräämäni haavat, pelot, ongelmat ristin juurelle. Yleensä tämä riittää. Mutta joinanin päivinä pelot yrittävät ottaa elämästäni yliotteen. Silloin antaudun Herralle ja vapautan pelkoni Jeesukselle pitkin päivää. Usko pois, tämä toimii.

Se toimii, sillä rukoillessani, ajatukseni siirtyvät peloistani Jeesukseen. Ja huomaan, että olivatpa pelkoni kuinka isoja tahansa, Jumalani on niitä paljon isompi ja mahtavampi. Antaessani Jumalan rauhan vallata meleni ja muistuttaa sydäntäni siitä, että kaikki on hyvin vaikeuksienkin keskellä. Minä en pysty, totta, mutta Jumala voi paljon enemmän kuin osaat edes kuvitella.

Joten älä enää kannattele pelkojasi, sillä Jeesus on ne ristille jo puolestasi kantanut. Ja ehkä olet kuullutkin: kaikki on täytetty. Sinulle ei ole jäänyt muuta tehtävää kuin luottaa Jumalaan ja pysyä Jeesuksessa. Kieltäydy pelossa elämisestä, sillä pelossa eläminen on vapaaehtoista. Jeesus tarjoaa sinulle mahdollisuutta elää hänen armossaan ja rauhassaan. Ota hänen tarjouksensa vastaan ja opettele elämään pelottomasti. Se on mahdollista. Myös sinulle.

Rakas Taaivaan Isä,
Anna meille anteeksi, että unohtelemme jättää taakkamme ja pelkomme sinulle.
Kiitos, että osoitat meille tavan elää pelottomasti.
Näytä meille, miten se tehdään, auta meitä vapauttamaan pelkomme niin kauan kuin pysytmme vihdoin päästämään niistä irti.
Kiitos, että lahjoitat meille rauhasi, auta meitä myös elämään siinä.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Eikö olekin ihmeellistä, ettei meitä ole tarkoitettu elämään pelossa? Jumalan suunnitelma meitä varten on elää hänen armossaan, rakkaudessaan ja rauhassaan. Tällä tavalla minä haluan elää. Joten jatkan pelkojeni, syntieni, taakkojeni antamista Jeesukselle. Hän jo kantanut kaikki minun ongelmani ristille, jotta minä voin elää iloisesti ja pelottomasti. Se on minusta ihana tapa elää, entäpä sinusta? Tule mukaan elämään tällä tavalla. Se on uskonvallankumouksen alku! Sillä pelossa eläminen on vapaaehtoista, kun elämme Jeesuksessa. Ole suuresti siunattu, rakas ystäväni. Tule ja elä Jumalan armossa ja rakkaudessa!

2 thoughts on “Pelossa eläminen on vapaaehtoista

  1. Hei Mari-Anna ❣️
    Kiitos❣️
    Luettuani blogissa minut valtasi syvä rauha. Olen elänyt vaikeita aikoja surun keskellä. On ollut pelkoa, jaksamattomuutta, yksinäisyyttä ja kaikkea.
    Olen täysin turvautunut Jeesukseen, etten jaksa ja rukoillut myös jokaiseen päivään voimat ja johdatuksen.
    Näin on minun ollut helpompaa.
    Elämäni ei ole minun varassa, vaan suunnitelma on Jeesuksella päiviin ja hetkiin.
    Siunattua aikaa sinne❣️
    Tarja 🙏

    1. Hei, Tarja! Kiitos kommentistasi. Ihana kuulla, että tämä blogi on saanut välittää sinulle Jumalan rauhaa. Rukoilen puolestasi. Saakoon Pyhä Jumala lohduttaa, auttaa ja virkistää sinua! Hienoa, että olet jaksanut riippua Jeesuksessa, se on se tie. Ole suuresti siunattu!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *