kristityn elämä

Sinä olet vaikuttaja

Sinä olet vaikuttaja - Mari-Anna Stålnacke

Tuntuuko sinusta, ettet jätä mitään jälkeä tässä maailmassa? Että olet epäonnistunut jostain syystä? Tämä kirjoitus on juuri sinua varten. Mary DeMuth paljastaa paljastaa kymmenen valhetta ja jakaa kymmenen totuutta viimeisimmässä kirjassaan Stop Living Small: Ten Truths Toward Your Significant Life (Lopeta pienesti eläminen: 10 totuutta merkitykselliseen elämään). Tämä blogi käsittelee kahdeksatta valhetta ”Sinun elämälläsi ei ole mitään vaikutusta” muistuttamalla sinua siitä, että maailma tarvitsee sinun panostasi. Sinä olet vaikuttaja suuremmassa määrin kuin osaat kuvitella.

Ympäröivä kulttuurimme ylistää tähteyttä ja menestystä. Mutta Raamattu kuvaa menestystä hyvin eri tavalla. Brandon Young sanoo: ”Menestys on kuuliaisuutta Jumalalle, Jumalan Hengen voimaannuttamaa, Jumalan rakkauden motivoittamaa ja hänen valtakuntansa edistämiseen suuntautunutta”.

Raamatullisen menestyksen määritelmällä ei ole mitään tekemistä pankkitilisi saldon tai seurajiesi lukumäärän kanssa. Sen sijaan se liittyy Jeesuksen seuraamiseen. Jumalan valtakunnassa sinä olet vaikuttaja. Mikään tekemäsi, olipa se kuinka pientä tahansa, ei jää huomaamatta. Joten jatka samaan malliin ja iloitse palvelutehtävissäsi.

Mary DeMuth kirjoittaa ”Sinut on tarkoitettu vaikuttamaan tähän rikkinäiseen maailmaan. Jumala on ainutlaatuisella tavalla muovannut sinut menemään paikkoihin, joihin kukaan muu ei koskaan mene, rakastamaan niitä lähipiirissäsi olevia ihmisiä, joita edes Yhdysvaltain presisentti tai Taylor Swift tai Nobelin rauhanpalkinnon voittaja ei ole voinut. Lahjojesi ja vahvuuksiesi valossa eläminen, jopa niiden omaksuminen, vahvistaa arvoasi. Ei niin, että työsi määrittelisi sinut, vaan että sinä määrittelet maailman uudelleen työsi kautta.”

Sinä olet vaikuttaja

Sinä olet vaikuttaja Jumalan valtakunnassa. Usein emme itse näe vaikutustamme, mutta luota minuun, vaikutuksesi on paljon enemmän kuin voit kuvitella. Pienet ystävälliset teot ovat suuria Jumalan valtakunnassa. Viimeiset tulevat ensimmäisiksi, joten jatka Kristuksen palvelemista omilla ainutlaatuisilla tavoillasi.

Katsokaa siis tarkoin, miten elätte: älkää eläkö tyhmien tavoin, vaan niin kuin viisaat. 16Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. 17Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. (Ef.5:15-16)

Pyri elämään elämääsi kunnioituksella, tarkoituksella ja rohkeudella. Ei omalla voimallasi, vaan Jumalan hämmästyttävällä armovoimalla. Hyödynnä aikasi maan päällä, etkä taatusti tule katumaan taivaassa kaikkea sitä, mitä teit Jumalan valtakunnan hyväksi. Mutta saatat katua tunteja, joita käytit turhaan juoruiluun ja tyhjänpäiväiseen viihteeseen. Ole viisas, etsi Jumalan johdatusta, rakasta runsaasti. Ja sinä tulet olemaan yltäkylläisesti siunattu.

Rakas Jumala,
Kiitos, että muistuta meitä siitä, miten sinä määrittelet menestyksen.
Mikä siunaus tietää, että sinä arvostat panostamme valtakuntasi hyväksi.
Kiitos, että kutsut jokaisen meistä palvelemaan sinua omalla tavallamme.
Täytä meidät piripintaan armollasi ja rakkaudellasia, jotta me voimme rakastaa enemmän ja palvella paremmin naapureitamme.
Näytä meille, miten voimme tehdä suurimman vaikutuksen valtakuntaasi varten ja sitten vahvista ja voimaannuta meidät tekemään juuri niin.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Eikö ole hienoa, että heikkoja ja pieniä arvostetaan Jumalan valtakunnassa? Me kaikki sovimme sinne loistavasti! Ole siis siunattu, ystäväni! Elä ja rakasta Jeesuksen Kristuksen armossa!

Kuva Jordan McDonald/Unsplash

2 thoughts on “Sinä olet vaikuttaja

  1. Hei!
    Kyllä kolahti minuun täydellisesti ja sain voimaa tästä, että pienimmästä on aina siunaus.
    Kiitos blogista!
    Luettuani tämän päivä tuntui valoisammalta ja tiedän Isä johtaa päivämme!
    Siunattua talven odotusta sinulle ja kaikille lukijoille!

    Tarja❣️

    1. Hei, Tarja! Kiva kuulla, että tämä teksti voimaannutti sinua. Saat todella luottaa siihen, että Isä johtaa sinua ja siunaa sinua. Olet suuresti rakastettu juuri omana itsenäsi ja omalla paikallasi. Iloa ja siunausta elämääsi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *