Jeesus, kirkkovuosi

Tarvitsetko sinä Jeesusta?

Tarvitsetko sinä Jeesusta? Tekstin on kirjoittanut Mari-Anna Stålnacke
Stacey Gabrielle Koenitz Rozells / Unsplash

En tiedä teistä, mutta minusta tuntuu, että luuni ovat kuivia ja tunnen olevani muutenkin väsynyt. Tarvitsen Jumalaa virvoittamaan sieluni ja uudistamaan henkeni. Ja tarvitsen ylösnousemusvoimaa jaksaakseni eteenpäin. Entäpä sinä? Tarvitsetko sinä Jeesusta? Sillä ilman Jeesusta meillä ei ole toivoa.

Herra sanoi minulle: »Ihminen, nämä luut ovat Israelin kansa. Kaikki israelilaiset sanovat: ’Luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyt, me olemme hukassa.’ (Hes.37:14)

Mutta ehkä tämä ei ole niin huono tapa aloittaa hiljaista viikkoa. Ehkä tämä itse asiassa onkin paras tapa ymmärtää ristin ja ylösnousemuksen merkitys. Koska en voi pelastaa itseäni, tarvitsen Jumalan massiivisia ristiinnaulitsemisen ja ylösnousemuksen operaatioita saadakseni uuden elämän.

Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. (Hes. 36:24)

Vanha testamentti ei puhu paljon ylösnousemuksesta, mutta Hesekiel kyllä tekee niin. Se kertoo meille, että tarvitsemme Jumalan antamaan meille uuden elämän. Emme siis tarvitse vain siivoamista ja pientä laittoa. Sen sijaan tarvitsemme uuden hengen ja pehmeän, elävän sydämen. Siksi tarvitsemme täydellisen muodonmuutoksen. Sotkujemme peittäminen ei siis auta. Mutta Jeesus auttaa.

Tarvitsetko sinä Jeesusta?

Mitä me sitten teemme synneillemme, taakoillemme ja elämämme sekasotkuille? Meidän tulee antaa ne Jeesukselle. Hän kantoi ne jo ristillä. Aivan jokaisen. Ja kuten tiedämme, Jeesus kuoli ristillä, haudattiin ja nousi kuolleista kolmantena päivänä. Mutta syntimme, kuormamme ja muut sotkumme ovat edelleen haudattuina. Kiitos, Jeesus!

Joten aina kun olet uupunut, muista, että Jumala voi puhaltaa uutta elämää jopa kuolleisiin luihin. Ryömi Jeesuksen luo, hän pitää sinusta huolen. Hän ottaa pois itsepäisen kivisydämesi ja antaa sinulle lempeän ja elävän sydämen. Silloin tiedät omakohtaisesti, miltä ylösnousemus tuntuu.

Ja ylösnousemus muuttaa kaiken. Ilman ylösnousemusta olisimme ilman toivoa. Elämä olisi vain elämää, ilman toivoa särkyneille. Ei olisi toivoa myöskään sairaille tai muuten kärsiville. Eikä syntisille. Onneksi Jumala tiesi paremmin ja lähetti Jeesuksen pelastamaan meidät. Nyt on toivoa jokaisella, jotka tarvitsee Jeesusta.

Rakas Jumala,
Kiitos, että teit sen, mitä tarvitsemme.
Me todellakin tarvitsemme Jeesusta.
Kiitos, että rakastat meitä niin paljon, että annoit oman poikasi kuolla puolestamme.
Anna meidän syntimme anteeksi, Herra, ja uudista meidät.
Anna meille uusi henki ja sydän, jotta voimme elää sinulle.
Ole ylistetty aina ja ikuisesti.
Jeesuksen kallisarvoisessa nimessä,
Aamen

P.S.

Miten sinä voit? Tarvitsetko Jeesusta? Kuinka onnellisia ja siunattuja olemmekaan, että Jumala näki niin paljon vaivaa pelastaakseen meidät ja yhdistääkseen meidät hänen kanssaan! Kiitetään ja ylistetään häntä kaikesta, minkä hän on tehnyt puolestamme. Nyt saamme rauhassa tarvita Jeesusta ja pyytää hänen apuaan kaikki elämämme ongelmiin, iloihin ja suruihin. Ole siunattu, rakas ystäväni, kun muistat kaiken sen hyvän, mitä Jumala on tehnyt sinulle! Siunattua hiljaista viikkoa!

7 thoughts on “Tarvitsetko sinä Jeesusta?

  1. Kyllä sitä täälläkin jotain virkistystä tarvittaisiin. Olipa ihanasti sanottu tuo, että kaikki ne syntimme ja sotkumme jäivät sinne hautaan! Eipä sitä ole tullut noin ajaeltuakaan. Siunattua pääsiäisen aikaa sinulle ja perheellesi ✝️☀️ Kiitos, kun näitä kirjoittelet!

    1. Kiitos kommentistasi! Ja minustakin on mahtavaa, että syntimme ja sotkumme jäivät hautaan, kun Jeesus nousi ylös! Ja eikö ole ihanaa, että saamme mennä Jumalan luo juuri sellaisena kuin olemme. Ja ihmeellistä on se, että me todellakin saamme avun. Niin minäkin sain eilen. Oikein siunattua pääsiäisen aikaa sinulle myös!

  2. Huomenta!
    Voi kuinka kauniilla tavalla sinä avasit tuon Raamatun tekstin.
    Kuinka lohdullista se on kun antaa elämänsä suruineen kaikkineen Jeesuksen Armolliseen hoitoon.

    Tästä on hyvä laskeutua pääsiäiseen, kaunis kiitos sinulle!
    Rauhaisaa pääsiäistä sinulle perheesi kanssa!

    Tarja 🙏

  3. Hei, Tarja! Kiitos palautteestasi. On lohdullista kyllä saada elää Jumalan kämmenellä ja armohoidossa. Oikein siunattua pääsiäisen aikaa sinullekin! Saakoon Jumala koskettaa ihan uudella tavalla!

  4. […] Marian kiitosvirsi on ihmeellisen profetaallinen ylistyslaulu. Maria tiesi hengessään, että vauva, jota hän kantoi sisällään oli kauan odotettu Messias. Se, mitä en ole koskaan ennen tullut ajatelleeksi, on havainto siitä, että Maria itse tiesi itsensä syntiseksi ja tarvitsevansa Vapahtajaa. Hän sanoi ”minun henkeni riemuitsee Vapahtajassani”. Jos kerran Maria tarvitsi Vapahtajaa…kuinka paljon enemmän me tarvitsemme häntä? […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *