armoa arkeesi

Hengellinen ensiapupakkaus

hengellinen ensiapupakkausKehotan usein ihmisiä keräilemään voimaannuttavia raamatunlauseita pahan päivän varalle. Sillä kun olemme oikein väsähtäneitä meiltä ei useinkaan enää liikene energiaa syvempiin etsintöihin. Siksi on hyvä pitää hengellistä ensiapupakkausta lähietäisyydellä. Se muodostuu itsevalitsemistasi raamatunjakeista, joiden toimimisen olet hyväksi havainnut. Ne voivat olla kirjoitettu muistilappuihin jääkaapinoveen, naputeltu muistiin älypyhelimeesi, laitettu sievästi koristeelliseen laatikkoon tai opeteltu ulkoa. Tärkeää ei ole tapa, miten niitä varastoit, vaan se että ne ovat helposti saatavilla. Silloin kun hätä on suurin, vain Jumalan Sana meitä lohduttaa.

Olen koonnut tähän seitsemän raamatunkohtaa omasta hengellisestä ensiapupakkauksestani. Nämä ovat esimerkkejä raamatunkohdista, jotka muistuttavat minua uskon perusasioista ja vahvistavat uskoani ilman viivettä. Rohkaiskoon ne sinua tänään, tässä ja nyt:

  1. Mutta jos joku rakastaa Jumalaa, hänet Jumala tuntee (1. Kor. 8:3).
    Jumala tuntee sinut, rakas ystävä. Jumala tietää miten sinulla menee ja minkänlaisten asioiden kanssa painit tällä hetkellä, joten sinun ei tarvitse stressata yhtään mistään. Jumalan lapsena olet hänen rakastettunsa. Kaikki on siis hyvin, rentoudu.
  2. Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa (Job 42:2).
    Mikään ei pysty estämään Jumalan tahdon tapahtumista. Jumala on kaikkien tilanteiden Herra. Ja mikään ei ole hänelle mahdotonta. Tämä koskee myös sinun elämääsi.
  3. Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi — minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni. (Jesaja 41:10)
    Tämä on yksi 365:stä raamatunkohdasta missä meitä kehotetaan olemaan pelkäämättä. Joten niitä riittää vuoden jokaiselle päivälle, viesti on siis tärkeä. Ei ole mitään pelättävää, sillä Jumala on kanssasi ja auttaa sinua kaikessa.
  4. Minä menen levolle ja nukahdan, sitten herään taas aamuun. Koko yön Herra suojelee minua. (Ps. 3:6)
    Jumala huolehtii sinusta aina, myös silloin kun et sitä itse huomaa. Saat elää koko elämäsi Jumalan suojassa. Sinun ei tarvitse jaksaa, koska Jumalan voimaa riittää sinullekin.
  5. Toivon Jumala täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät, jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen voimasta olisi runsas toivo (Room. 15:13).
    Meidän Jumala on toivon Jumala. Ja hän voi täyttää sinut ilolla ja rauhalla, jotta voit rohkeasti kohdata elämäsi vaikeudet. Voit luottaa Jumalan lupauksiin ja elää toiveikkaasti vastoinkäymisissäkin.
  6. Herra varjelee sinut kaikelta pahalta, hän suojelee koko elämäsi. Herra varjelee kaikki sinun askeleesi, sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina. (Psalmi 121:7-8)
    Missä tahansa oletkin ja mitä tahansa koetkin, voit olla varma, että Jumala on kanssasi. Jumala tekee työtä kulissien takana sinun hyväksesi, hän suojelee ja varjelee sinua.
  7. Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi (Jes. 54:10).
    Jumala rakastaa sinua, eikä hänen rakkautensa muutu tapahtui sitten mitä tahansa. Sinä olet hänen eikä mikään voi erottaa sinua Jumalan armosta ja rakkaudesta. Jumala haluaa sinulle hyvää ja voit aina luottaa hänen rakkauteensa.

Toivottavasti nämä raamatunkohdat ovat virkistäneet sinua tänään. Mietiskele niitä ja laita ne käytöön. Anna niiden tuoda armoa arkeesi. Jumala rakastaa sinua enemmän kuin voit koskaan tietää. Iloitse ja nauti hänen huolenpidostaan ja rakkaudestaan. Anna sydämesi iloita Herrassa joka tilanteessa.

Rakas Jumala,
Olet todella ihmeellinen.
Ensin pelastat meidät ja
sitten haluat varmistaa,
että meillä on kaikki mitä tarvitsemme
perille pääsyä varten.
Kiitos.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

P.S.

Millaisia ajatuksia sinulla heräsi? Mitkä jakeet ehdottomasti kuuluvat sinun hengelliseen ensiapupakkaukseen?

Tervetuloa huomenna ”Uskon matkalle” Porin seurakuntakeskuksen 2. kerrokseen klo 18-19. Siellä on luvassa lisää rohkaisua kristityn vaellukselle! Ole siunattu, ystäväni!

2 thoughts on “Hengellinen ensiapupakkaus

  1. […] Kirjoita nämä jakeet muistiin, jotta – alkaessasi epäillä tai tuntiessasi olosi masentuneeksi- ne voivat vahvistaa sinua muistuttamalla sinua Jumalan hyvyydestä. Koska Jumala on väkevämpimpi kuin voit toivoa ja hän on mahtavampi kuin voit kuvitellakaan. […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *